اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پایگاه پدافند هوایی کرمانشاه خبر داد:

خودکفایی ایران در ساخت انواع سامانه‌های دفاع هوایی

خبرگزاری فارس: جانشین پایگاه پدافند هوایی کرمانشاه گفت: امروز کشور با تکیه بر دانش بومی در ساخت انواع راهدارها و سامانه‌های دفاع هوایی به خودکفایی رسیده است.

خودکفایی ایران در ساخت انواع سامانه‌های دفاع هوایی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قاسمی که پیش از آغاز خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه به مناسبت دهم شهریورماه سالروز صدور فرمان تشکیل پدافند هوایی ارتش سخن میگفت، در تشریح ماموریت و هدف تشکیل این نیرو اظهار داشت: ضرورت تمرکز تمام نیروها در دفاع از حریم هوایی کشور و تصمیم‌گیری واحد و فوری سبب تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء شد.
وی گفت: پس از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی کنترل و فرماندهی همه نیروهای پدافندی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به صورت یکپارچه انجام میشود.
قاسمی مأموریت پدافند هوایی کشور را در 4 حوزه کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام دانست و اظهار داشت: به محض کشف و شناسایی هواپیما یا شی پرنده در مرزهای هوایی کشور، چنانچه خودی باشد تا مقصد نهایی هدایت و کنترل میشود و اگر غیر خودی و دشمن باشد، در صورت عدم توجه به اخطارها با استفاده از سیستم‌‌های موشکی و توپخانه‌ای مورد هدف و انهدام قرار میگیرد.
جانشین پایگاه پدافند هوایی کرمانشاه به همکاری و تعامل نزدیک این نیرو با دانشگاه‌ها و محافل علمی اشاره کرد و گفت: امروز کشور با توجه به تجربیات 8 سال دفاع مقدس و وجود تحریم‌های اقتصادی با تکیه بر دانش بومی در ساخت انواع راهدارها و سامانه‌های دفاع هوایی به خودکفایی رسیده است.
وی گفت: سیستم‌های دفاع هوایی کشور به گونه‌ای عمل میکند که امکان نفوذ در آنها بسیار ضعیف است.
قاسمی انجام عملیات روانی را از دیگر اقدامات دشمن در صورت بروز جنگ دانست و تصریح کرد: آمادگی در جهت مقابله با عملیات روانی بخش دیگری از اقدامات قرارگاه پدافند هوایی است که با همکاری ادارات مختلف، اساتید دانشگاه، رسانه‌ها و خبرنگاران محقق شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول