اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد البرز:

کتاب البرز بزرگترین رویداد فرهنگی استان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب البرز بزرگترین رویداد فرهنگی این استان تازه تاسیس است.

کتاب البرز بزرگترین رویداد فرهنگی استان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، قادر آشنا افزود: استان البرز نخستین استانی است که با وجود تازه تاسیس بودن در طول یکسال دومین نمایشگاه استانی خود را با همت استانداری البرز، شهرداری کرج، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرده است.
وی اظهار داشت: از سیاست‌های کلی دولت دهم توجه جدی به حوزه فرهنگ و هنر است که این توجه بیشترین اهتمام را به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی متمرکز کرده و تلاشش بر این است که از طرق مختلف این حوزه را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.
این مسئول، برپایی نمایشگاه کتاب، خرید کتب چاپ جدید و نفیس، برگزاری جشنواره‌های متعدد از جمله جوایز فصل کتاب، اهدای کارت خرید الکترونیکی کتاب به نخبگان و فرهیختگان، توجه به کتابخانه‌های روستایی، مساجد و عمومی را از جمله فعالیت‌های این اداره کل در حوزه کتاب برشمرد
آشنا، وجود ناشران مطرح کشوری در این نمایشگاه را از ویژگیهای دومین نمایشگاه بزرگ کتاب استان البرز دانست و گفت: این نمایشگاه شامل 200غرفه و 300نمایندگی و انتشاراتی است که با  استقبال جدی و چشمگیر اقشار مختلف جامعه مواجه شده است.
این مسئول ظرفیت استان را در پذیرش ناشرین و ایجاد غرفه بیش از این عنوان کرد و افزود:‌ استان ظرفیت ایجاد 700غرفه را داشته ولی کمبود جا این امکان را به ما نداده است.
وی تاکید کرد: ‌کتب ارایه شده در این نمایشگاه با 40درصد تخفیف عرضه میشود که 20 درصد توسط ناشرین و 20درصد توسط اداره کل بر روی بن کارت‌های خرید کتاب منظور شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: برای این نمایشگاه 700میلیون ریال بن کارت خرید الکترونیکی کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است که خریداران با مراجعه به باجه بانک صادرات مستقر در نمایشگاه این بن‌ها را میتوانند تهیه کنند.
مدیر برگزاری نمایشگاه کتاب، رونمایی از کتاب، نقد و بررسی کتاب، نشست‌های تخصصی مهدویت و انتظار، عفاف و حجاب، ‌گروه‌های ضاله و نوظهور و دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه در مدت زمان باقی مانده از این نمایشگاه عنوان کرد.
وی حمایت از کتابخانه‌های عمومی،‌ دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، ‌مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، ‌ادارات کل را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در حوزه کتاب عنوان کرد و یادآور شد:‌ این اداره کل در سال 89بیش از 10میلیارد ریال به امر اختصاص داده و در سال‌جاری نیز 14میلیارد ریال کتاب به صورت هدفمند به این مراکز اهدا میکند.
آشنا همچنین در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره ملی نهضت کتابخوانی رضوی در این استان اشاره کرد و تصریح کرد:‌ جشنواره ملی رضوی نهمین سال خود را تجربه میکند و استان تازه تاسیس البرز با جشنواره ملی نهضت کتابخوانی رضوی در این جشنواره وارد شده است.
وی گفت:‌ متخصصین و کارشناسان امر برای این جشنواره یکهزار و 100عنوان کتاب را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند که در نهایت سه عنوان کتاب مورد تائید شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: ‌این جشنواره در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار میشود که برای رده سنی زیر 18سال کتاب سبزتر از بهار و کتاب سیره علمی و عملی امام رضا (ع) برای رده سنی بالای 18 سال و کتاب زندگی و اقتصاد از منظر امام رضا (ع)‌برای بخش ویژه جشنواره به مناسبت سال جهاد اقتصادی اختصاص یافته است.
آشنا یادآور شد: از ابتدای فراخوان این جشنواره که نیمه‌های تیرماه سال‌جاری بود تا کنون حدود پنج هزار نفر شرکت کرده‌اند که علاقمندان برای شرکت در این جشنواره میتوانند به دو صورت خرید کتاب از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مراجعه به سایت اینترنتی ارشاد به آدرس مراجعه نمایند.www.ershadealborz.ir
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول