اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اعطای زمین برای احداث کتابخانه در شهرک منظریه

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: مسکن و شهرسازی آمادگی اعطای زمین‌‎ در متراژ مناسب به‌منظور احداث کتابخانه‌های محله‌ای در شهرک منظریه را دارد.

اعطای زمین برای احداث کتابخانه در شهرک منظریه
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی ابراهیمی بعدازظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان تدوین طرح نهضت مطالعه مفید در این استان را در ارتقای سطح سرانه مطالعه تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: طرح‌های مناسبی در این سند دیده شده که امیدواریم با تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط و مساعدت‌های استاندار به نتیجه برسد.
وی افزود: در چهارمحال و بختیاری کتابخانه‌های عمومی به روز نیستند و آخرین کتاب‌های منتشر شده در کتابخانه‌های عمومی سطح استان موجود نیست.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: در این استان یک ذهنیت منفی نسبت به مراجعه کنندگان به کتابخانه وجود دارد که باید به صورت سازمان‌یافته برای رفع این ذهنیت منفی تلاش کنیم.
مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری کتابخانه را بهترین مکان برای مطالعه برشمرد و افزود: با فراهم کردن امکانات، زمینه را برای جذب بیشتر خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان فراهم کنیم.
ابراهیمی تاکید کرد: مسکن و شهرسازی آمادگی اعطای زمین‌‎ در متراژ مناسب به‌منظور احداث کتابخانه‌های محله‌ای در شهرک‌های منظریه برای استفاده مردم را دارد تا با در اختیار گذاشتن این زمین‌ها برعهده اداره ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی به‌منظور تحقق این هدف گام بردارد.
وی اظهار داشت: اگر می خواهیم کشورمان توسعه و رشد پیدا کند و قدرت اول در منطقه باشیم تغییرات به سمت تغییرات هدفمند و اصلاح شده باشد، باید کتابخوانی به یک عادت، رسم و فرهنگ تبدیل شود.
ابراهیمی با تأکید بر اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی در تمامی بخش‌ها و مجموعه‌ها از ضروریات است، گفت: همه خانواده‌ها‌ به صورتی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و حضور مسئولان ارشد می‌تواند کتاب و کتاب‌خوانی را در این حوزه به صورت جدی دنبال کرده و شاهد رونق و شکوفایی کتاب در این زمینه باشیم.
وی تلاش در راستای کسب علم را امری مقدس دانست و اظهار داشت: آنچه که می‌تواند این تلاش علمی را ماندگار و به آیندگان منتقل کند،کتاب است و جایگاه کتاب و کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ در سال جهاد اقتصادی باید به نقطه مطلوبی برسد.
ابراهیمی با اشاره به شاخص‌های رشد فرهنگی هر کشور که برخورداری از تعداد کتابخوان،کتابخانه و سرانه مطالعه است افزود: تلاش برای ایجاد بستر فرهنگی نه تنها اتلاف هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده است و باید در این راستا از کمک‌های خیرین نیز بهره جست.
وی تصریح کرد: امروز با تمام پیشرفت‌های موجود و تکنولوژی‌های روز هیچکدام نتوانسته است جای کتاب را بگیرد و کتاب و مطالعه جایگاه خودش را دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول