اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستانه‌اشرفیه خبر داد:

ثبت 390 شرکت تعاونی در آستانه‌اشرفیه

خبرگزاری فارس: فرماندار آستانه‌اشرفیه از ثبت 390 شرکت تعاونی در این شهرستان خبر داد.

ثبت 390 شرکت تعاونی در آستانه‌اشرفیه
به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، علی باباخانی ظهر امروز در جمع تعاونگران این شهرستان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعاون در کشور رونق گرفت و در حال حاضر بیشتر مردم عضو یکی از شرکت‌های تعاونی هستند.
وی با اشاره به ثبت 390 شرکت تعاونی در آستانه‌اشرفیه گفت: با احتساب اعضای تعاونی سهام عدالت، بیش از 90 هزار نفر از جمعیت این شهرستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند.
فرماندار آستانه‌اشرفیه، مجموع سرمایه تعاونی‌های این شهرستان را 3 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 4 هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به‌کار هستند.
این مسئول با اشاره به بهره‌برداری 3 طرح تعاونی در این شهرستان همزمان با هفته تعاون امسال، خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری این سه طرح تعاونی 3 میلیارد و 350 میلیون تومان هزینه شده است.
به گفته باباخانی، یک میلیارد و 750 میلیون تومان این اعتبار از طریق تسهیلات و بقیه نیز از سهم آورده شخصی تامین شده است.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری این سه طرح تعاونی، برای 48 نفر اشتغال ایجاد شده است.
باباخانی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی برای گسترش عدالت اجتماعی، رفاه حال محرومان و ایجاد اشتغال دانش آموختگان تأسیس می‌شود، تصریح کرد: از جمله اهداف بخش تعاون ایجاد امکانات کار برای افرادی است که قادر به انجام کار بوده، ولی امکانات لازم را در اختیار ندارند.
این مسئول درباره عدم فعالیت برخی از شرکت‌های تعاونی در آستانه‌اشرفیه عنوان کرد: بازاریابی از مهم‌ترین مباحثی است که تعاونی‌ها برای تداوم کار باید به بیشتر به آن توجه کنند.
فرماندار آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه رونق تعاونی‌ها در گرو بازاریابی موفق است، افزود: بی‌توجهی به بازاریابی و یا بازاریابی غیر کارشناسانه تداوم کار شرکت‌های تعاونی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
باباخانی گفت: جلوگیری از اختلاف بین اعضای شرکت‌های تعاونی از دیگر مواردی است که می‌تواند در موفقیت تعاونی‌ها تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به کشت دو‌هزار و 500 هکتار بادام زمینی در اراضی شهرستان آستانه‌اشرفیه متذکر شد: دانش آموختگان رشته کشاورزی در این شهرستان می‌توانند با همکاری یکدیگر شرکت‌های تعاونی بادام زمینی و یا برنج را در آستانه‌اشرفیه راه‌اندازی کنند تا از این طریق علاوه بر ایجاد اشتغالزایی دست واسطه‌ها را نیز کوتاه کنند.
این مسئول اذعان داشت: در حال حاضر اداره تعاون این شهرستان آماده همکاری با متقاضیان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای تشکیل شرکت‌های تعاونی است و دولت نیز در این زمینه تسهیلات خوبی برای راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی به تعاونگران می‌دهد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول