اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد:

رشد 30 درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از رشد 30 درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی اردبیل در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

رشد 30 درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های اردبیل
صادق فرهمند امین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: افزایش سرانه مطالعه مفید از برنامه‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که این مهم با ارائه خط سیر مطالعاتی برای خوانندگان کتاب و مراجعین به کتابخانه‌های عمومی میسر می‌شود.
وی تصریح کرد: در این راستا و به منظور نیل به اهداف مورد نظر با برنامه‌ریزیهای منسجم تقویت زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به این چشم‌انداز را در نهاد کتابخانه‌های عمومی اردبیل آغاز کرده‌ایم.
این مسئول شاخص‌های مهم در مسیر تحول و پویایی کتابخانه‌ها را افزایش اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی و مراجعان به کتابخانه، افزایش تعداد امانت کتاب و افزایش فضاهای فیزیکی مجهز به نرم‌افزارها و تجهیزات کتابخانه‌ای و ارتقای مطالعه مفید عنوان کرد.
فرهمند امین یاد آور شد: کتابخانه عمومی امام علی (ع) در محله آراز علی با مساحت 480 متر مربع و در دو طبقه با تجهیزات کامل برای افزایش زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در شش ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: با احتساب این کتابخانه تعداد کتابخانه‌های فعال استان اعم از مشارکتی و عمومی  به 63 باب رسیده است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: با افتتاح کتابخانه امام علی (ع) فضای کتابخانه‌های استان دو درصد رشد کرده است.
دبیر نهضت دائمی مطالعه مفید استان در ادامه به رشد چشمگیر سایر شاخص‌های مدنظر اشاره کرد و گفت: در تیر ماه سال جاری اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی به 40 هزار و 883 نفر رسیده که در مقایسه آماری تیرماه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.
فرهمندامین بیان داشت: در سایر شاخص‌ها نیز از جمله امانت کتاب و تعداد مراجعان، کتابخانه‌های عمومی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 47 درصد رشد را تجربه کرده است.
وی تصریح کرد:‌ در بخش امانت نیز میزان امانت کتاب در هر ماه به 63 هزار و 309 نسخه رسیده است که در مقایسه با آمارهای مشابه سال گذشته بیش از 47 درصد رشد را نشان میدهد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان اظهار داشت: تعداد منابع مکتوب کتابخانه‌های عمومی استان بر اساس آخرین آمار 622 هزار و 192 نسخه است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول