اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

کتابخانه‌های مشارکتی اساس نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی پایه و اساس توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

کتابخانه‌های مشارکتی اساس نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج عطاءالله رستگار در مراسم  اختتامیه ششمین گردهمایی کتابخانه‌های مشارکتی کشور در مریوان، برگزاری اینگونه گردهماییها را در توسعه کتابخانه‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت: نیل به اهداف مشخص و اثرگذار باید در اولویت برگزاری این گونه برنامه‌ها باشد.
وی گفت: نهاد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی از ارکان توسعه فرهنگی جامعه است و متولیان آن باید با احساس مسئولیت در راستای توسعه بیش از پیش کشور گام‌های اساسی بردارند.
رستگار تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تلاش فراوان و با اجرای برنامه‌های کاربردی سعی کرده فرهنگ کتابخوانی را در میان اقشار مختلف جامعه نهادینه کند.
وی سفر مقام معظم رهبری در سال 88 به استان کردستان را نقطه عطفی در توسعه استان ذکر کرد و افزود: پس از این سفر تاریخی بسیاری از بخش‌ها به ویژه کتابخانه‌های عمومی استان در تمامی شاخص‌ها با پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای همراه شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی را در توسعه فرهنگ کتابخوانی مهم برشمرد و گفت: این اقدام میزان دسترسی مردم به کتاب و فضاهای کتابخانه‌ای را در شهرها و روستاها افزایش میدهد.
مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداریهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این جلسه از روند برگزاری گردهمایی تجلیل کرد و افزود: استان کردستان در راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در کشور بسیار موفق عمل کرده است.
علی غیاثیندوشن عنوان کرد: امیدواریم که با برگزاری این گونه برنامه‌ها در توسعه فرهنگی کتابخوانی در کشور نقش موثری ایفا کنیم.
در پایان این مراسم از پنج کارشناس برتر کتابخانه‌های مشارکتی و شهرداریهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تقدیر شد.
ششمین گردهمایی کتابخانه‌های مشارکتی پس از دو روز در شهرستان مریوان پایان یافت.
استان کردستان در حال حاضر دارای 46 کتابخانه عمومی نهادی و 76 کتابخانه عمومی مشارکتی است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول