اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین خبر داد:

رشد 30 درصدی اعضای کتابخانه‌های نمین

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین از افزایش 30 درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین خبر داد.

رشد 30 درصدی اعضای کتابخانه‌های نمین
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید تقی دریتیم پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی نمین اظهار داشت: این رشد در حالی اتفاق افتاده است که هیچ‌گونه افزایشی را در تعداد کتابخانه‌ها و کتاب‌های عرضه شده شاهد نبودیم.
وی این استقبال و علاقمندی را با توجه به تعطیلات تابستانی و شور و اشتیاق بیشتر جوانان این شهرستان فرهنگی به حوزه فرهنگ و علم و ادب اعلام کرد و افزود: ما با توجه به این‌که توسعه فرهنگی را یکی از مؤلفه‌های رشد این منطقه در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کردیم برای افزایش تعداد کتابخانه‌ها در مناطق مختلف به ویژه روستاها و بخش‌ها دایر کرده و راه‌اندازی می‌کنیم.
دریتیم با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در روستاهای فاقد امکانات کتابخانه‌ای و دوردست تصریح کرد: با راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در این مناطق می‌توانیم علاقمندان بسیاری را جذب کتاب و مطالعه آن کنیم.
این مقام مسئول ضرورت راه‌اندازی سیستم مکانیزه در نمین را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با تبدیل کتابخانه عمومی نمین به سیستم مکانیزه کامل در آینده نزدیک کتاب‌خوانان این شهر می‌توانند در اوقات مختلف شبانه‌روز به راحتی کتاب خود را از طریق این سیستم دریافت و پس از مطالعه برگشت دهند.
وی به ضرورت و اهمیت مطالعه کتاب در رفع فقر فرهنگی و زدودن ناآگاهی‌ها از چهره جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در بحث برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان موضوع کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند گامی مهم و مؤثر در افزایش توانمندی‌های علاقمندان و جوانان باشد.
دریتیم اضافه کرد: ما در برنامه‌ریزی‌های کلان شهرستانی علاوه بر توسعه عمرانی، صنعت و گردشگری به صورت خاص توسعه فرهنگی را نیز با توجه به سابقه فرهنگی این خطه در دستور کار قرار دادیم به طوری که در کنار احداث کتابخانه مرکزی در این شهرستان در ماه‌های گذشته موضوع ارتقای دانشکده نمین به دانشگاه مستقل و تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور و راه‌اندازی دانشگاه آزاد را در دستور کار قرار دادیم.
به گزارش فارس، فرماندار نمین گفت: علاوه بر مرکز شهرستان در بخش عنبران و ویلکیج نیز موضوع احداث کتابخانه و تقویت برنامه‌های فرهنگی را به جد دنبال می‌کنیم و مصمم هستیم تا یک تحول اساسی را تا پایان سال رقم بزنیم.
دریتیم تصریح کرد: ضرورت راه‌اندازی مجمع خیرین کتابخانه‌ساز و حامیان تجهیز کتابخانه‌های عمومی را در دستور کار داریم تا بتوانیم با یک حرکت موفق از توانمندی آنها در احداث و تجهیز کتابخانه‌ها استفاده کنیم.
فرماندار نمین در پایان سخنان خود افزود: طرح مطالعه یاوران با هدف فرهنگ‌سازی برای کتاب و کتاب‌خوانی از مهرماه امسال در مدارس این شهرستان اجرایی و عملیاتی می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول