اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول محیط زیست انسانی اداره حفاظت محیط زیست اصفهان:

افزایش سرانه فضای سبز در اصفهان ضروری است

خبرگزاری فارس: مسئول محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: افزایش سرانه فضا‌های سبز از راهکار‌های کاهش آلودگی هوا بوده و تحقق این موضوع یکی از مهم‌ترین نیاز‌های موجود در اصفهان است.

افزایش سرانه فضای سبز در اصفهان ضروری است
هلنا کعبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان باید برخی از اقدامات ضروری را به منظور کاهش آلودگی هوا انجام بدهند، اظهار داشت: کنترل، کاهش و ساماندهی وضعیت آلودگی هوای اصفهان به اجرای برخی از سیاست‌ها و برنامه‌های ویژه نیاز دارد.
وی به نقش توسعه فضا‌های سبز در راستای این موضوع اشاره کرد و افزود: ایجاد فضا‌ی سبز در سطح شهر‌ها از بسیاری از اثرات مخرب آلاینده‌ها در جامعه جلوگیری میکند و دوام و پایداری شهر‌ها را تضمین میکند.
مسئول محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به انواع مختلف آلاینده‌های موجود در جامعه تصریح کرد: آلوده‌کننده‌های هوا به دو دسته مصنوعی و طبیعی تقسیم میشوند و منبع و منشأ این نوع از آلاینده‌ها با یکدیگر متفاوت است.
وی با بیان اینکه کنترل منابع آلوده‌کننده مصنوعی به منظور کاهش آلودگی هوا ضروری است، اضافه کرد: وسایل نقلیه، صنایع، واحد‌های تجاری و خدماتی از مهم‌ترین منابع آلاینده مصنوعی به شمار میروند و مسئولان باید با انجام راهکار‌های ویژه در راستای کنترل این نوع از آلاینده‌ها تلاش کنند.
کعبی به اثرات مخرب آلاینده‌ها در جامعه و بر روی انسان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر سلامتی و تندرستی بسیاری از مردم با افزایش میزان آلودگی هوا در خطر بوده و نتایج آلودگی هوا و بیماریهای ناشی از آن در جامعه گویای این موضوع است.
وی با اشاره به ضرورت یک حرکت همگانی برای کاهش آلودگی هوا در جامعه ادامه داد: تحقق این موضوع به مشارکت مستمر و مداوم تمام مردم و مسئولان نیاز دارد و همراهی و همگامی مردم و مسئولان در کاهش میزان آلاینده‌های هوا در اصفهان به میزان زیادی ضرورت دارد.
مسئول محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به ضرورت افزایش سرانه فضای سبز تاکید کرد: افزایش سرانه فضا‌های سبز از راهکار‌های کاهش آلودگی هوا محسوب میشود و تحقق این موضوع یکی از مهم‌ترین نیاز‌های موجود در اصفهان محسوب میشود.
وی گفت: کنترل و کاهش آلودگی هوا در اصفهان با اجرای این برنامه‌ها محقق میشود و با تحقق این موضوع اصفهان به شهری پاک و خالی از آلودگی تبدیل میشود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول