اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از پیشروی کویر؛

800 هکتار فضای سبز در منطقه سجزی احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از احداث حدود ۸۰۰ هکتار فضای سبز به منظور جلوگیری از پیشروی کویر در منطقه سجزی خبر داد.

800 هکتار فضای سبز در منطقه سجزی احداث می‌شود
داریوش فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی سجزی اظهار داشت: با راه‌اندازی این ایستگاه، گونه‌های گیاهی مقاوم به شوری و کم آبی بررسی شده تا در این منطقه به منظور جلوگیری از پیشرفت کویر کاشته شوند.
وی با توجه به ضرورت مهار و کنترل کویر سجزی به دلیل موقعیت خاص مکانی نسبت به اصفهان تصریح کرد: کویر سجزی به عنوان یکی از کانون‌های بحرانی بیابان زایی و دروازه ورودی بیابان به شهر تاریخی قلمداد شده، بنابراین ساماندهی این وضعیت ضروری است.
سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به ارزیابی مهم‌ترین برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز پرداخت و اضافه کرد: اصلاح و بهبود روش‌های آبیاری، باز کاشت و جایگزینی گونه‌های مناسب از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.
 وی به برنامه‌های آتی سازمان پارک‌ها و فضای سبز اشاره و تاکید کرد: بهبود نظارت بر روند امور اجرایی مرتبط با فضای سبز، بهبود مدیریت روش‌های به ‌زراعی، توسعه مطالعات، پژوهش و اطلاع رسانی، نظرسنجی و جلب مشارکت‌های مردمی از برنامه‌های آینده این سازمان است.
 فتحی با اشاره به اجرای طرح‌های توزیع متوازن فضای سبز، استفاده از منابع آب پایدار بیان داشت: تحقق طرح تفصیلی، تسریع کردن فرهنگ استراتژیک، مطالعه نقشه پهنه بندی آفات کلیدی گیاهان فضای سبز سطح شهر از برنامه‌های در حال انجام این سازمان است.
 انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول