اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور؛

شناخت از سیاست‎های دشمنان وظیفه یک روحانی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و رفاهی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: درک و تحلیل درست از سیاست‎های قدرت‎های جهانی و دشمنان اسلام از وظایف یک روحانی است.

شناخت از سیاست‎های دشمنان وظیفه یک روحانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، خسرو مزرعی در مراسم فارغ‌التحصیلی طلاب حوزه علمیه حنفی انبارالوم از توابع شهرستان آق‎قلا با اشاره به اهمیت علم اظهار داشت: ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هدف مشترک دشمنان است.
وی با بیان اینکه عالم دین باور در قرآن و احادیث از جایگاه بالا و والایی برخوردار است، خطاب به فارغ‎التحصیلان گفت: اکنون وظیفه شما در لباس مقدس روحانیت بسی سنگین‎تر از قبل است و یک روحانی باید باعلم مفید، ایمان کافی و عمل صالح، مردم را به سعادت دنیا و آخرت هدایت کند.
مزرعی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره بر افزایش سطح آگاهی سیاسی و علمی حوزه‎ها تاکید داشتند، گفت: درک و تحلیل درست از سیاست‎های قدرت‎های جهانی و دشمنان اسلام از وظایف یک روحانی است.
وی با اشاره به ایستادگی چهره‎های بزرگ اهل سنت همچون شیخ محمد عبده، شیخ عبدالرحمان کواکبی و شیخ محمود شلتوت در مقابل قدرت‎های استکباری اظهار داشت: این شخصیت‎های ستاره‎های درخشان و خورشیدهای فروزان آسمان هدایت امت اسلامی بودند.
در این مراسم مدرس حوزه علمیه قره‎بلاغ نیز طی سخنانی از علما به عنوان جانشینان پیامبر(ص) نام برد و گفت: وظیفه علما هدایت و رهنمون کردن مردم به سوی سعادت و سرفرازی است.
آخوند کریم صابری، تصریح کرد: در دین مبین اسلام هیچ تفاوتی بین انسان ها وجود ندارد و تنها وجه تمایز آنها میزان تقوای آنها است.
وی خطاب به فارغ‎التحصیلان این حوزه گفت: فقط ملبس شدن به لباس روحانیت شرط نیست، بلکه عمل صالح و نیکو شرط است.
آخوند صابری با اشاره به گرمای بی‎سابقه سالجاری که با ایام ماه مبارک رمضان نیز توام شده بود، گفت: بسیاری از افراد با ایمان قوی صبح‎ها کار خود را تعطیل کردند و شب تا بامداد کار کردند تا روزه بگیرند و آنان بر شیطان غلبه کردند و سرفراز از این ماه بیرون آمدند.
مدرس حوزه علمیه قره‎بلاغ به کسانی که به هر دلیل نتوانسته‎اند روزه بگیرند، گفت: خداوند ارحم‎الراحمین و توبه‎پذیر است پس هرچه سریع‎تر توبه کرده و قضای روزه را به جا آورند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول