اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

مدیر ایمنی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با فارس:

آتش سوزی پالایشگاه آبادان در کمتر از 5 دقیقه مهار شد

خبرگزاری فارس: مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هیچ خسارت مالی و جانی در جریان آتش‌سوزی محدود فلر (مشعل) پالایشگاه آبادان ایجاد نشده و این آتش‌سوزی در کمتر از 5 دقیقه مهار شده است.

آتش سوزی پالایشگاه آبادان در کمتر از 5 دقیقه مهار شد
مسلم رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در اغلب سیستم‌های صنعت نفت مشعل یا فلری وجود دارد که گازهای مازاد را میسوزاند، گفت: در حدود ساعت 3.5 بعد از ظهر امروز از فلر کت‌کراکر قدیم پالایشگاه آبادان شراره‌های آتش جدا شده و روی زمین ریخت که به دلیل گرمی هوا و خشکی علف‌های موجود در فضای باز اطراف آن آتش‌سوزی محدودی در زمین اطراف فلر ایجاد شد.
وی افزود: این آتش سوزی با هجمه آتش‌نشانان پالایشگاه آبادان به سرعت مهار شد و کسی در جریان این آتش‌سوزی دچار آسیب جدی نشد.
معاون عملیات پالایشگاه آبادان با بیان اینکه از زمان اعلام آتش تا پایان عملیات اطفای حریق حضور داشته، گفت: جراحت یا خسارتی در جریان این آتش‌سوزی به وجود نیامد، چنان که حتی رنگ تاسیسات نیز هیچ تغییری نکرد که نشان میدهد دستگاه‌ها آسیبی ندیده‌اند و هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نشده است.
وی تصریح کرد: مساحت آتش گرفته محوطه‌ای به طول و عرض تقریبی 10 متر در یک فضای باز بوده است چرا که مشعل‌ها همیشه بیرون از واحد تعبیه میشوند.

*آتش ظرف کمتر از 5 دقیقه مهار شد

رمضانی مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سرریز گاز اضافی از فلر پالایشگاه، اظهار داشت: گزارش حادثه بلافاصله توسط مدیر HSE پالایشگاه آبادان برای ما ارسال شد که بر اساس آن هیچ خسارت مالی و جانی در جریان این آتش‌سوزی محدود ایجاد نشده است.
وی با اشاره به مهار آتش‌سوزی محوطه فلر در کمتر از 5 دقیقه گفت: ظاهرا تنها یک نفر دچار جراحات بسیار سطحی شده که حتی به بیمارستان نیز اعزام نشده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول