اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل:

سهم کشاورزی در توسعه اقتصادی اردبیل 30 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل گفت: سهم بخش کشاورزی در توسعه و رشد اقتصادی اردبیل بیش از 30 درصد است.

سهم کشاورزی در توسعه اقتصادی اردبیل 30 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی مراسم معارفه رئیس جدید شعب بانک کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از لحاظ اقتصادی و بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده علیرغم غنی‌بودن نیروی کار و اشتغال استان محروم و کمتر توسعه یافته است.
وی با بیان این که تولید ناخالص استان اردبیل نصف متوسط کشوری است، بیان داشت: از نظر شاخص پس‌انداز و درآمد سرانه نیز شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل کمتر از نصف متوسط کشوری است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در حالی که متوسط کشوری پس‌انداز به عنوان شاخص مهم در ارزیابی‌های رشد اقتصادی 35 درصد است این رقم در استان اردبیل پایین‌تر از آن است که برای ارتقای آن به یک حرکت جهاد گونه در حوزه اقتصادی نیازمند هستیم.
عاملی در ادامه سخنان خود تحول و تحرک اقتصادی در استان را نیازمند توجه جدی به پویایی نظام بانکی سرمایه‌گذاری و کار‌آفرینی توصیف کرد و افزود:‌ با یک حرکت جهشی و جهاد گونه که امسال مورد تاکید مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی است می‌توانیم ظرف برنامه پنچ ساله به اهداف و آرمان مطلوب دست یابیم.
وی بیان داشت:‌ انتظار ما از مسئولان کشوری ان است که با تخصیص منابع و تجهیز امکانات سهم استان را در افزایش بهره‌وری، تولید، سودآوری و رشد ناخالص اقتصادی کمک کرده و یاری کنند.
مدیر کل دفتر اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل از مردم به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های حوزه تحول اقتصادی جدی در این بخش یاد کرد و گفت: نیروی انسانی اصلی‌ترین عامل و ابزار تحول و تحرک اقتصادی یک جامعه است و وظیفه داریم تا با صیانت از نیروی انسانی بتوانیم منابع ارزشمندی را جذب و به سمت پویایی اقتصاد سوق دهیم.
عاملی رفع بسیاری از نارسایی‌های اقتصادی و کسری شاخص‌های توسعه‌یافتگی را در سایه حمایت مالی، اعتباری و تسهیلاتی مدیران بانک‌ها اعلام و خاطرنشان کرد:‌ با عنایت به این که استان اردبیل از قطب‌های توسعه کشاورزی است و در این زمینه حرکت‌های خوبی نیز در سال‌های اخیر آغاز شده است انتظار می‌رود بانک کشاورزی در حمایت از اصلی‌ترین سرمایه‌های اقتصادی استان کشاورزان اعم از زارعان، باغداران و دامداران همت مضاعف کرده و با در اختیار گذاشتن تسهیلات به پویای این بخش کمک کنند.
این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی در رونق و تولید ناخالص باید از 30 درصد به بیش از 50 درصد برسد که تحقق این کار نیازمند حمایت جدی از طرح‌های زی بنایی بخش کشاورزی است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول