اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

700 شهر کشور نماز جمعه دارند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اقامه نماز جمعه در 700 شهر کشور گفت: احیا و برگزاری نمازهای جمعه در کشور نخستین قدم در استقرار حکومت عدل الهی و نشانه حاکمیت صالحین در زمین است.

700 شهر کشور نماز جمعه دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از در میان حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد تقوی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه اسدیه درمیان با اشاره به تأثیر تریبون‌های نماز جمعه در افزایش بصیرت و بسیج همگانی در مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن اظهار داشت: یکی از جنبه‌های موثر نماز جمعه جنبه موعظه و هدایتگری آن است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه بخشی از وظایف رهبری در مناطق و شهرستان‌ها به عهده ائمه جمعه گذاشته شده است، تصریح کرد: دعوت به وحدت، ایجاد تفاهم اجتماعی و تحکیم انسجام ملی مهم‌ترین رسالت ائمه جمعه به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه امام جمعه به واسطه روشنگری و هدایتگری خود از جایگاه ویژه‌ای در اسلام برخوردار است، اضافه کرد:  مهم‌ترین هدف علما در جامعه اسلامی، فرهنگ سازی بر پایه تعلیمات اسلامی است.  
تقوی افزود: برپایی نماز جمعه یکی از وظایف کارگزاران نظام مقدس اسلامی است و برپایی این فریضه الهی موجب وظیفه سازی و مسئولیت‌سازی می‌شود و حاکم اسلامی وظیفه دارد تا نماز جمله را اقامه کند.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به نقش مهم سیاسی و عبادی نماز جمعه تاکید کرد: اقامه و برپایی نماز جمعه سبب حفظ منافع ملی می‌شود.
وی افزود: برپایی نماز جمعه سبب ایجاد تفاهم اجتماعی می‌شود و تفاهم اجتماعی نیز تعامل اجتماعی را به همراه دارد و تعامل اجتماعی موجب همبستگی اجتماعی شده و همبستگی اجتماعی نیز وحدت ملی را موجب می‌شود و ایجاد وحدت ملی سبب اقتدار ملی خواهد شد که این اقتدار ملی نیز در نهایت به حفظ منافع ملی میانجامد.
تقوی تاکید کرد: اقامه نماز جمعه یک حکم اسلامی است و امام جمعه باید از سوی ولی فقیه حکم داشته باشد و هر کسی نمی‌تواند بدون حکم ولی فقیه امام جمعه باشد.
وی یادآور شد: تقویت تفاهم اجتماعی رسالت نماز جمعه است و هر حاکمیتی در عرصه مدیریت نیازمند تفاهم‌ اجتماعی است که مرکز جوشش و رویش تفاهم اجتماعی، نماز جمعه به شمار می‌‌آید.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تأکید کرد: باید تفاهم اجتماعی کشور را به تعامل اجتماعی سوق دهد به گونه‌ای که نتیجه تعامل اجتماعی موجب ایجاد همبستگی اجتماعی در جامعه شود.
وی گفت: هم‌اکنون در افزون بر 700 شهر کشور نماز جمعه اقامه میشود و ائمه جمعه این شهرها مستقیم یا غیرمستقیم از طرف رهبر معظم انقلاب منصوب میشوند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول