اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

ابلاغ پیام دوستی بین ملت‌ها کارکرد ورزش است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: وحدت میان انسان‌‌ها و ابلاغ پیام صلح دوستی ملت‌ها، یکی از کارکردهای ورزش است و امیدواریم با حضور ورزشکاران شهرهای خواهر خوانده اصفهان، این امر محقق شود.

ابلاغ پیام دوستی بین ملت‌ها کارکرد ورزش است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی ورزشی جانبازان و معلولان شهرهای خواهر خوانده اصفهان اظهار داشت: همبستگی اجتماعی و مودت انسانی یکی از ابعاد اجتماعی است که با ورزش به دست می‌آید و به همین دلیل برگزاری چنین مسابقاتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به جایگاه ممتاز ورزش اصفهان در سطح کشور بیان داشت: وجود دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن به این ایده پاسخ اساسی داد و حفظ جایگاه بین‌المللی این دو باشگاه و بسط و گسترش آن از اهداف مدیریت استان است.
ذاکر اصفهانی با بیان اینکه باشگاه‌های خصوصی در ورزش استان فعالیت شاخصی داشته‌اند، افزود: برای احیا ورزش استان و بسط و گسترش آن، همه ظرفیت استان را در اختیار ورزش قرار داده‌ایم.
وی با اشاره به سابقه تاریخی اصفهان تصریح کرد: این استان با سابقه تاریخی هفت هزار ساله در طول سه دوره پایتخت ایران بوده و در اوج فرهنگ و هنر قرار داشته است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در بسیاری از عرصه‌ها، از جایگاه ممتازی برخوردار است، تاکید کرد: وجود زیر ساخت‌های علمی، فرهنگی و هنری زمینه رشد و بالندگی استان را فراهم کرده است.

* شهردار اصفهان: ارتقا جایگاه بین‌المللی با مسابقات خواهر خوانده‌ها

شهردار اصفهان گفت: مسابقات  بین‌المللی ورزشی جانبازان و معلولین شهرهای خواهر خوانده اصفهان در تداوم افتخارآفرینی ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی در بازی‌های پارا آسیایی گوانگجو خواهد بود و ارتقا جایگاه بین‌المللی اصفهان را در پی دارد.
سید مرتضی سقاییان نژاد با اشاره به حضور حدود 300ورزشکار داخلی و خارجی در قالب 22 تیم اظهار داشت: برگزاری این رقابت‌ها می‌تواند پیام صلح و دوستی را در سراسر جهان منتشر کند.
رئیس شورای عالی برگزاری مسابقات به حضور ورزشکارانی از کشورهای ترکیه، عراق، روسیه، رومانی، مالزی و ایران در نخستین دوره این مسابقات اشاره کرد و افزود: در آستانه هفته دفاع مقدس، استان اصفهان با 23هزار شهید، 48هزار جانباز و 3500 آزاده سلحشور افتخار میزبانی از ورزشکاران جانباز و معلول را در نخستین دوره از این رقابت‌ها دارد.
وی با بیان اینکه اصفهان در سه دوره تاریخی پایتخت کشور ایران بوده است، تصریح کرد: در نخستین روزهای سال شمسی جدید و در ایام نوروز، اصفهان میزبان نخستین جشنواره فرهنگی هنری شهرهای خواهر خوانده بود که زمینه  تبادلات فرهنگی هنری بین شهروندان، گردشگردان داخلی و خارجی و فرهیختگان را فراهم کرد.
سقاییان نژاد ادامه داد: در فرهنگ ایرانی و آئینی ما، ورزش علاوه بر تندرستی و نشاط، برای رشد و تعالی فکر و اندیشه و ایجاد تعادل در رفتار مورد تاکید قرار دارد و تجلی بخش شعارعقل سالم در بدن سالم است و بر این اساس، عناوین قهرمانی در مسیر تکاملی و سیره پهلوانی رنگ می‌بازد.
وی با بیان اینکه اصفهان عنوان دار پایتخت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: پس از برگزاری این مسابقات سه رویداد فرهنگی، ورزشی و هنری را به شهروندان فرهنگ دوست اصفهانی بشارات می‌دهم.
رئیس شورای عالی برگزاری مسابقات تاکید کرد: نخستین همایش فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای و استقرار دبیرخانه دائم در اصفهان، بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودکان و استقرار دبیرخانه دائم در اصفهان و سومین کنفرانس و جشنواره مقاومت اسلامی سه رویداد مهمی است که در ماه‌های آینده در شهر اصفهان برگزار می‌شود، ضمن اینکه سال آینده اجلاس سران کشورهای غیرم تعهد به میزبانی اصفهان به انجام می‌رسد.

* استمرار حرکت در سال‌های آینده

مدیر کمیته اجرایی مسابقات ورزشی جانبازان و معلولان شهرهای خواهر خوانده اصفهان گفت: برای نخستین بار است که اصفهان میزبان این مسابقات شده و امیدوارم در سال‌های آتی شهرهای خواهر خوانده دیگر هم دوره‌های بعدی را میزبانی کنند.
احمد رضا مهنام افزود: با هدفی که شهرداری اصفهان ترسیم کرد این مسابقات در راستای همدلی شهرهایی که با شهر اصفهان خواهرخوانده هستند، ایجاد شده و خوشبختانه با تیم‌هایی که از کشورهای دیگر به اصفهان می‌آیند، مسابقاتی بسیار خوب برای نخستین بار در ایران اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد: یک ستاد قوی برای این منظور تشکیل شده است و تمام ارگان‌های شهرداری و هیئت جانبازان و معلولان در بحث فنی و برگزاری این مسابقات کمک می‌کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: این مسابقات درشان و منزلت شهر شهید پرور اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شود.
مدیر کمیته اجرایی مسابقات ورزشی جانبازان و معلولان شهرهای خواهر خوانده اصفهان تصریح کرد: امیدوارم در سال‌های آتی شهرهای خواهر خوانده دیگر هم دوره‌های بعدی را میزبانی کنند و نیت این است که این مسابقات استمرار داشته باشد.
به گزارش فارس، مسابقات ورزشی جانبازان و معلولان شهرهای خواهرخوانده اصفهان در رشته‌های والیبال نشسته، تنیس روی میز و تیراندازی در دو بخش بانوان و آقایان از ۱8 تا ۲۲ شهریور در اصفهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول