اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

ارائه آمار دقیق و صحیح ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: ارائه آمار دقیق و صحیح وقایع حیاتی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و یکی از نیازهای اساسی برنامه‌ریزان استان است.

ارائه آمار دقیق و صحیح ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علیرضا شهبازی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان در سنندج، اظهار داشت: ثبت به موقع تولد، مرگ، ازدواج و طلاق یک منطقه موجب تولید آمار صحیح جمعیتی می‌شود که این خود مبنایی قابل اعتماد و با اهمیت برای برنامه‌ریزان و مسئولان است.
وی مشخص شدن ترکیب جمعیتی از ابعاد مختلف به همراه تعیین شاخص‌های سلامت یک منطقه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در مجموع سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان کردستان از جمله ثبت احوال، پزشکی قانونی، شهرداری‌ها و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در این زمینه تلاش‌های خوبی را به عمل آورده‌اند.
شهبازی با بیان اینکه ثبت به موقع وقایع حیاتی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی نیازمند فرهنگ‌سازی است، اظهار داشت: باید در این راستا به مردم اطلاع‌رسانی دقیق و مفید صورت گیرد که در این میان فعالیت مستمر سازمان‌های ذیربط و به ویژه صدا و سیمای مرکز استان بسیار ضروری است.
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به اینکه تصمیم‌گیری درست در خصوص مسایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در صورت وجود آمارهای صحیح و قابل اعتماد میسر است، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر سال‌جاری، لازم است مسئولین و مدیران استان و به ویژه همکاران زحمتکش ثبت احوال تدابیر لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم را بیاندیشند.
وی در پایان با یادآوری این نکته که پرسنل شاغل در این حوزه بدون هیچ چشمداشتی به خدمتگزاری به مردم مشغولند، گفت: در سال‌های گذشته آنچنان که باید و شاید به مسئولیت خطیر ادارات ثبت احوال استان توجه نشده است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم کاستی‌های موجود در این خصوص را جبران کنیم.
گفتنی است؛ در این نشست عبدالله خسروی‌زاده مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با اعلام اینکه 26/98 درصد فوت و 05/99 درصد ولادت‌های استان در مهلت قانونی به ثبت رسیده‌اند، از استاندار کردستان خواست برای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی استان که در حال حاضر در حال اجراست، اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول