اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه 10 شرکت انتقال گاز ایران خبر داد:

افزایش چشمگیر قدرت عملیات انتقال گاز از پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه 10 شرکت انتقال گاز ایران از افزایش چشمگیر قدرت عملیات انتقال گاز از پالایشگاه جم خبر داد.

افزایش چشمگیر قدرت عملیات انتقال گاز از پالایشگاه جم
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حمید خدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت انتقال گاز ایران در راستای تقویت قدرت انتقال گاز اقدامات موثر و ارزنده‌ای در سطح استان انجام داده و شاهد عملکرد خوب این مجموعه هستیم.
وی افزود: از همه توان و ظرفیت موجود برای بهبود کار و پیشرفت پروژه‌ها بهره گرفته‌ایم و امیدوار هستیم بتوانیم خدمت شایسته‌ای به مردم ارائه کنیم.
مدیر منطقه 10 شرکت انتقال گاز ایران از افزایش چشمگیر قدرت عملیات انتقال گاز از پالایشگاه جم خبر داد و خاطرنشان کرد: با احداث و اتصال خط لوله انتقال گاز 56 اینچ جدید به خروجی پالایشگاه گاز فجرجم، وابستگی این پالایشگاه به تنها خط انتقال گاز موجود کاهش و قدرت مانور عملیات انتقال گاز آن افزایش یافت. 
خدری تصریح کرد: با ایجاد این خط لوله در کنار خط لوله دوم سراسری، بهره‌گیری از 2 لوله 56 اینچ برای انتقال گاز به تاسیسات تقویت فشار کنگان امکان‌پذیر خواهد شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این با ایجاد اصلاحات اساسی در تاسیسات خروجی پالایشگاه گاز فجر جم، ضریب ایمنی بهره‌برداری با امکان انتقال گاز از طریق دو خط لوله موازی 56 اینچ افزایش یافت.
این مسئول یادآور شد: پیش از این، خط دوم سراسری انتقال گاز تنها منتقل کننده گاز به پالایشگاه گاه فجر جم بوده است.
خدری ادامه داد: به منظور رفع این محدودیت، احداث خط لوله 56 اینچی به طول 5 هزار و 300 متر به موازات خط لوله موجود تاسیسات تقویت فشار کنگان پیش‌بینی و احداث شد.
وی گفت: نصب دو شیر 56 اینچ، دو شیر 16 اینچ، یک عدد شیر 36 اینچ، نصب دو عدد سه راهی 48 اینچ و دیگر اتصالات مربوط نیز از جمله موارد انجام شده در این عملیات پرحجم و فشرده است.
خدری افزود: این عملیات در مدت زمان بسیار کوتاه و با وجود ریسکهای عملیات بدون هیچ‌گونه حادثه و تاخیری انجام شد و برگ زرین دیگری از افتخارات عملیاتی در عرصه انتقال گاز را به شرکت ملی گاز ایران تقدیم کرد.
مدیر منطقه 10 شرکت انتقال گاز ایران بیان داشت: دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران و شرکت پالایش گاز فجرجم در انجام این عملیات همکاری و هماهنگی لازم را داشتند که لازم است از این مجموعه تقدیر کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول