اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

سرمایه‌گذاری 3 میلیون دلاری در پالایشگاه گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش خصوصی برای راه‌اندازی پالایشگاه نفت گچساران 3 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده که این رقم معادل 20 سال اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد است.

سرمایه‌گذاری 3 میلیون دلاری در پالایشگاه گچساران
ابراهیم کشاورز شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد از سال 88 تاکنون جهش قابل توجهی در فعالیت‌های اقتصادی به‌وجود آمده که نتیجه رویکرد خاص مسئولان به امر سرمایه‌گذاری در این استان بوده است.
رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با مؤثر خواندن همایش‌های برگزار شده در سال‌های گذشته بیان داشت: بعد از برگزاری این همایش‌ها بود که سرمایه‌گذاران با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان آشنا شده و اکنون چندین هیئت اقتصادی از کشورهای مختلف جهان به کهگیلویه و بویراحمد آمدند.
وی افزود: این استان هم‌اکنون در معرفی فرصت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی خود گام‌های خوبی برداشته که برای ثمربخش بودن آنها باید همه دست در دست هم داده و برای جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنیم.
کشاورز ادامه داد: در این استان شکاف عمیقی میان ظرفیت‌ها و عملکرد سرمایه‌گذاری وجود دارد که دلیل آن نبود بسترها و زیرساخت‌های لازم است.
رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که راهی جز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رونق اقتصاد و توسعه نداریم، تاکید کرد: دولت هم نمی‌تواند و هم نمی‌خواهد در همه امور اقتصادی وارد شود و بر این اساس باید شرایط را برای ورود بخش خصوصی مهیا کند.
وی تصریح کرد: 65 تا 71 درصد نظام بودجه‌ ایران صرف حاکمیت اقتصادی وظایف دولت می‌شد که بر این اساس، دولت باید حاکمیت اقتصادی را رها کند و به حاکمیت سیاسی بپردازد.
کشاورز این اقدام دولت را در رها کردن اقتصاد و سپردن آن به دست مردم را سبب آزاد شدن بودجه‌ها دانست و گفت: بودجه‌هایی که تا قبل از این باید صرف نگهداری و حاکمیت دولت در اقتصاد می‌شد، اکنون صرف امور زیربنایی، اتوبان، صنایع مادر، دانشگاه و... می‌شود.
این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد، ورود دولت به اجرای اصل 44 قانون اساسی را شجاعانه خواند و ابراز داشت: اجرای اصل 44 قانون اساسی که به محوریت عدالت محوری است، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.
کشاورز، ورود به اصل 44 قانون اساسی، عبور از مرحله شعار و رسیدن به مرحله عملیاتی طرح تحول اقتصادی را به انقلاب اقتصادی تعبیر کرد و عنوان داشت: برای رسیدن به افق 1404 راهی به‌جز جهاد اقتصادی به معنی واقعی آن نداریم.
 رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد، نامگذاری سال‌ها را به دستور مقام معظم رهبری، حکیمانه خواند و خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی ریشه در آموزه‌های دینی و قرآنی ما دارد که لازم است برای تحقق آن از هیچ تلاشی فروگزار نکنیم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول