اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

صنعت چاپ ارتباط دهنده ملل در طول تاریخ است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به خدمات ارزنده صنعت چاپ در عرصه‌های مختلف برای جامعه گفت: صنعت چاپ ارتباط دهنده ملل در طول تاریخ است.

صنعت چاپ ارتباط دهنده ملل در طول تاریخ است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمود ذوالقدر در همایش روز صنعت چاپ با اشاره به اینکه انسان از آغاز خلقت دچار تحولات عظیمی شده است، اظهار داشت: دانسته‌های انسان‌ها از ابتدای خلقت تا قبل از اختراع صنعت چاپ با دشواری‌های فراوان سینه به سینه منتقل شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اختراعات دانشمندان اختراع نقش و نگار و در نهایت خط بوده است، افزود: اختراع خط توسط دانشمندان موجب تثبیت آرا و نظرات دانشمندان در طول سالیان بوده است.
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در ادامه اختراع خط اختراع مفید دیگری به عنوان صنعت چاپ در بحث اندیشه و فرهنگ به وقوع پیوست، تصریح کرد: برخی‌ها اختراع صنعت چاپ را به پنج قرن قبل از میلاد نسبت می‌دهند.
وی با بیان اینکه در طول سالیان میلیاردها نفر انسان از طریق صنعت چاپ اندیشه‌های خود را به آیندگان منتقل کرده‌اند، خاطر‌نشان کرد: امروزه از نیازهای شخصی گرفته تا پیشرفت‌های علمی به صنعت چاپ بستگی دارد.
ذوالقدر با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته از پیشکسوتان صنعت چاپ استان در این همایش تجلیل می‌شود، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از کارکردهای برگزاری این همایش علاوه بر تجلیل از بزرگان عرصه صنعت چاپ آشنایی با مسائل و مشکلات  کارگران این عرصه و بهبود وضعیت آنان است.
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اندیشمندان با اختراع صنعت چاپ زمینه پیشرفت را در جوامع مختلف به وجود آورده‌اند، تصریح کرد: صنعت چاپ در ایران نیز همانند سایر کشورها موجب پیشرفت‌های مختلفی شده است.
وی با بیان اینکه تاریخچه صنعت چاپ به دوره صفویه بر می گردد و برای نخستین بار استفاده از این صنعت چاپ قرآن مجید بوده است، افزود: می‌توان ادعا کرد که صنعت چاپ از ابتدای ورود به ایران در خدمت دین و ارزش‌های اسلامی بوده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.
در ادامه این همایش مدیر چاپخانه نگارش با اشاره به اینکه در حال حاضر در اکثر شهرهای بزرگ اتحادیه‌های چاپخانه‌ها قوی هستند چون پشتوانه قوی دارند، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات فراوان اکثر چاپخانه‌داران نبود سفارش است به دلیل اینکه همه ادارات کارهای چاپی خود را در خارج از استان سفارش می‌دهند.
 سلیمی با بیان اینکه بیشتر مکان‌های چاپخانه در استان زنجان اجاره‌ای است و سال به سال جابه جایی این‌ها از یک مکان به مکان دیگر زیان‌های فراوانی را به وسایل چاپخانه وارد می‌کند، خاطر نشان کرد: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا داریم جلوی بسیاری از مشکلات را گرفته و چاپخانه‌داران را از این گرفتاری نجات دهد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول