اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ادامه پخش سریال توهین‌آمیز "شهر دقیانوس" از تلویزیون؛

خانواده شهدای جیرفت به شبکه یک اعتراض کردند

خبرگزاری فارس: با ادامه پخش سریال توهین‌آمیز "شهر دقیانوس" از تلویزیون خانواده شهدای جیرفت به تلویزیون اعتراض کردند.

خانواده شهدای جیرفت به شبکه یک اعتراض کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، با توجه به توهین به فرهنگ شهروندان جیرفتی در سریال "شهر دقیانوس" واکنش نخبگان، دانشجویان، بسیجیان و ... در پی دارد.
امروز جمعی از خانواده‌‌های معظم شهدا، بازاریان، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان و دیگر اقشار مردم با صدور بیانیه‌هایی ناراحتی خود را از اهانت شبکه ملی به مردم جیرفت اعلام کردند و خواستار معرفی مشاور در زمینه فرهنگ و تمدن این دیار و متوقف کردن، هر چه سریع‌تر پخش این سریال شدند که به صورت آشکار اقدام به هتاکی و توهین به مردم جیرفت کرده است.
رضا امیری فرزند شهید در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این سریال به جز توهین به فرهنگ، سنت و شخصیت مردم این شهرستان چیز دیگری در بر ندارد و تلاش کرده است تا آن‌ها را وارونه جلوه دهد.
وی با اشاره به اینکه شهر جیرفت، زیباترین مناطق را در خود جای داده است، افزود: مردم جیرفت حتی در روستاها از رایانه و اینترنت استفاده می‌کنند در حالی که در این فیلم محسن جیرفتی حتی روشن کردن دستگاه سی‌دی را نمی‌داند.
امیری تصریح کرد: مردم جیرفت به وضعیت ظاهری و نظافت خود توجه ویژه‌ای دارند، اما جای بسی تعجب است که محسن جیرفتی نه به حمام می‌رود، نه به ظاهر خود اهمیت می‌دهد و نه حتی طریق استفاده از عطر را می‌داند.
وی با ابراز تأسف از این مسئله گفت: عوامل و تهیه‌‌کننده این سریال کذب باید مشاوران خود را که وجود چنین آداب و رسوم غلطی را در شهر زیبای جیرفت که به «هند ایران» شهرت دارد، نشان داده‌ و معرفی کنند.
محمدرضا سعیدی که عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پیش از بازی یک نقش باید مطالعه، تحقیق و الگوبرداری صورت بگیرد، اما اکنون سئوال این است که الگوی کامران تفتی چه کسی بوده است.
وی با بیان این سئوال که آیا شهر جیرفت به چند کوچه خشت و گلی خلاصه می‌شود، افزود: جیرفت شهرستانی با چهار فصل و دارای ساختمان‌های شیک و زیبا و مناظر دیدنی است.
سعیدی مردم جیرفت را مردمی خون‌گرم و مهربان دانست و خاطرنشان کرد: در این فیلم تلاش شده است تا مردم این دیار را افرادی خشن، متحجر، معتاد و بزهکار جلوه دهد.
وی اذعان داشت: آیا جیرفت تگزاس است که در آن یک نفر را با چوب و کلنگ کتک بزنند و بگویند، هر چه دلت می‌خواهد فریاد بزن، اینجا جیرفت است، کسی به دادت نمی‌رسد.
سعیدی عنوان کرد: در این فیلم نیز نیروی انتظامی را زیر سئول برده است در حالی که مأموران این نیرو در جیرفت افرادی وظیفه‌شناس هستند.
وی با تأکید بر اینکه این توهین به ‌هیچ‌وجه قابل جبران نیست، افزود: این فیلم کپی‌برداری از یک نسخه امریکایی است و تلاش دارد تا فرهنگ این مردم را تخریب کند.
سعیدی تصریح کرد: این فیلم هر چه بیشتر جلو می‌رود، بیشتر به اصالت ما توهین می‌کند، بنابراین باید هر چه زودتر پخش آن متوقف شود.
علیجان سلیمانی شاعر نمونه کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در این سریال به فرهنگ و تمدن مردم این شهر توهین و هتاکی‌های زیادی صورت گرفته است که حتی با متوقف شدن آن نیز جبران نمی‌شود.
وی با اشاره به تمدن 7 هزار ساله این دیار ابراز داشت: مردم بین‌النهرین در 7 هزار سال پیش خواستار آموزش خط و سواد به فرزندان خود توسط مردم جیرفت شده بودند.
سلیمانی خواستار نقد و بررسی دقیق این سریال توسط صاحب‌نظران عرصه هنر شد و بیان کرد: در این فیلم از بهترین هنرمندان بومی ما در نقش ساربان و راننده آمبولانس استفاده کرده‌اند و یک غیربومی با لهجه آبادانی نقش جوان جیرفتی را بازی می‌کند.
وی گفت: عوامل این فیلم با پخش قسمت سوم آن نیز نشان دادند، علاوه بر اینکه به فرهنگ و تمدن ما توهین کرده‌اند، برای نظر ما نیز احترام قائل نیستند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: کدام طایفه در شهرستان جیرفت لباس بلوچی می‌پوشد و مانند اهل تسنن مصالحه می‌کند، در حالی که تمام مردم این شهرستان شیعه 12 امامی هستند.
انتهای پیام/غ10

پشتیبانیب

بیبیسی
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول