اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 11 تا 23 شهریور ماه جاری آغاز میشود؛

فعالیت گروه جهادی فانوس در روستاهای محروم جیرفت

خبرگزاری فارس: عضو مرکز مطالعات راهبردی حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی گفت: فعالیت گروه جهادی فانوس در روستاهای محروم جیرفت از 11 تا 23 شهریور ماه جاری آغاز میشود.

فعالیت گروه جهادی فانوس در روستاهای محروم جیرفت
میثم گروهی ‌در حاشیه نشست گروه جهادی فانوس جنوب با فرماندار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این گروه جهادی شامل کمیته‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان، کشاورزی، هنری، پشتیبانی و روابط عمومی است.
وی بیان داشت: کمیته‌های عمرانی بیشترین بخش فعالیت را به خود اختصاص می‌دهند و تکمیل و ساخت پروژه‌های نیمه‌تمام اردوهای جهادی قبلی در دستور کار آنها قرار دارد.
گروهی افزود: در روستای سرگز پروژه تکمیل مسجد، اجرای برنامه‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان و همچنین آموزش تخصصی برای رده‌های سنی بالاتر را انجام می‌دهیم.
وی تصریح کرد: کمیته فرهنگی نیز برگزاری یادبودها، برنامه‌ها و مراسم‌های مذهبی، یادواره شهدا، برگزاری جلسه‌های انس با قرآن، دیدار با شهدا و غبارروبی قبور مطهر شهدا را به عهده دارد.
گروهی خاطرنشان کرد: کمیته کشاورزی نیز با توجه به فعالیت زراعی منطقه و همچنین فعالیت در زمینه دامپروری شناخت و مبارزه با آفات و کلاس‌های ترویجی و آموزشی در این مباحث برگزار می‌کند.
وی از حضور پزشکان بسیجی در سه روز از هفته و ویزیت رایگان بیماران در منطقه خبر داد و ابراز داشت: کمیته هنری وظیفه رنگ‌آمیزی، دیوارنویسی و خطاطی دیوارهای روستاهای هدف را با جمله‌ها، احادیث و اشعار مذهبی انجام می‌دهد.
عضو مرکز مطالعات راهبردی حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی گفت: در کمیته پشتیبانی حمایت از افراد و اعضای گروه، تأمین اقلام موردنیاز آن‌ها صورت می‌گیرد، علاوه بر اینکه این مجموعه مواد خوراکی، حمل و نقل و دیگر خدمات به گروه را به عهده دارد.
گروهی ابراز داشت: فعالیت این گروه از 11 شهریورماه آغاز و تا 23 این ماه ادامه دارد.
وی بیان داشت: خدمات‌رسانی در روستاهای هدف با توجه به شناسایی اعضای کمیته‌ها در برخی از روستاها انجام می‌شود و فعالیت گروه‌ها بسته به نیاز روستاها دارد.
گروهی ابراز داشت: روستای سرگز با جمعیت بالغ بر 150 خانوار و وجود 40 دانش‌آموز ابتدایی، 30 دانش‌آموز مقطع راهنمایی و متوسطه و 30 دانشجو و چهار کارشناس ارشد یکی از روستاهای فاقد خانه بهداشت است.
وی افزود: روستاهای فردوس، تاج‌آباد، چک با جمعیتی بالغ بر یک هزار و نفر دارای یک مسجد نیمه‌تمام است که 80 درصد کار توسط اردوی دانشجویان بسیجی طرح هجرت انجام شده است.
گروهی تصریح کرد: تکمیل سرویس‌های بهداشتی مدرسه ابتدایی روستای 50 خانواری فتح‌آباد و ساخت دو چشمه سرویس بهداشتی مسجد روستای و رنگ‌آمیزی کانکس‌‌ها در دست اقدام است.
وی خاطرنشان کرد: این گروه شامل 100 نفر از خواهران و برادران بسیجی داوطلب است که 30 نفر از آن‌ها را خواهران تشکیل داده‌اند.
گروهی گفت: اکثر این افراد مایل هستند در این گروه عضو شوند، می‌توانند به پایگاه این گروه در محل مسجد‌الرسول (ص) جیرفت مراجعه کنند.
وی مهم‌ترین کمبودهای گروه در بخش مصالح ساختمانی، نیروی متخصص در زمینه عمرانی، ساخت و ساز و آموزش عنوان کرد و اذعان داشت: در حال حاضر بیشتر از 10 معلم در گروه عضو شده‌اند که امیدواریم پیشرفت چشمگیری را در بحث آموزشی شاهد باشیم.
گروهی بیان داشت: افرادی که دارای مهارت‌های مختلف باشند، می‌توانند به عضویت این گروه در آیند.
وی افزود: در بحث حمل و نقل، تأمین خوراک و تغذیه اعضای گروه نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم مسئولان شهرستان نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول