اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت؛

صدور 20 هزار شناسنامه مکانیزه در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی از صدور 20 هزار شناسنامه مکانیزه از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

صدور 20 هزار شناسنامه مکانیزه در استان مرکزی
مهدی چقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شناسنامه‌های مکانیزه برای افراد بالای 15 سال صادر می‌شود که از سال گذشته تاکنون حدود 40 هزار شناسنامه صادر شده است.
وی تصریح کرد: در سال جاری شش شهر از شهرستان‌های استان فاقد دستگاه چاپ این نوع شناسنامه بودند که خوشبختانه با خریداری دستگاه‌ها امکان صدور شناسنامه در سطح شهرهای مختلف استان فراهم شد.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد: با توجه به کمبود نیرو در مرکز استان فراخوان برای صدور این نوع شناسنامه‌ها اعلام نشده است، اما تمام افرادی که متقاضی دریافت این نوع شناسنامه‌ها باشند، می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال نسبت به دریافت شناسنامه مکانیزه اقدام کنند.
چقایی گفت: در تمام شهرستان‌های استان به استثنای اراک محدودیتی در مراجعه افراد وجود ندارد.
وی با اشاره به ویژگی‌های این نوع شناسنامه‌ها بیان کرد: صدور شناسنامه مکانیزه نماد ایجاد تحول بزرگ برای ارائه خدمات مکانیزه در راستای تحقق دولت الکترونیک است که این نوع شناسنامه در مقایسه با شناسنامه‌های قبلی از ویژگی‌ها و مزیت‌های بالایی برخوردارند.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح آرشیو اسناد سجلی الکترونیکی گفت: اداره کل ثبت احوال به دنبال الکترونیکی کردن اسناد هویتی افراد است.
چقایی اظهار داشت: در راستای الکترونیکی کردن اسناد هویتی افراد طرح آرشیو اسناد سجلی الکترونیکی در این اداره کل در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول