اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول موسسه تحقیقات و آموزش جنگ نرم:

شبکه‌های اجتماعی غرب ‌به جنگ با ارزش‌های انقلاب ما آمده‌اند

خبرگزاری فارس: مسئول موسسه تحقیقات و آموزش جنگ گفت: شبکه‌های اجتماعی غرب با صرف بودجه‌های کلان و برنامه‌ریزی شده به مصاف فرهنگ اصیل ایرانی و ارزش‌های انقلابی و اسلامی آمده‌اند‌.

شبکه‌های اجتماعی غرب ‌به جنگ با ارزش‌های انقلاب ما آمده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن فراهانی ظهر امروز در جمع دانشجویان منتخب فرهنگی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی که در دانشگاه آزاد واحد تفرش برگزار شد، گفت: امروزه خواه ناخواه و به صورت ایجابی انواع رسانه‌ها وارد حوزه زندگی خانوادگی، کاری و اجتماعی بشر شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: بین افرادی که سواد رسانه‌ای دارند و کسانی که فاقد آن هستند در برخورد با پیام‌های رسانه و اهداف و کارکردهای آن تفاوتی بنیادین وجود دارد.
فراهانی افزود: متاسفانه امروزه امواج ماهواره و اینترنت در خارج از کشور در اکثر خانواده‌ها رسوخ پیدا کرده است که تهدیدی جدی برای جوانان و نوجوانان به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: شبکه‌های بسیاری با صرف بودجه‌های کلان و برنامه‌ریزی شده به مصاف فرهنگ اصیل ایرانی و ارزش‌های انقلابی و اسلامی آمده‌اند و با ارائه اطلاعات نادرست و مغرضانه سعی در فتنه‌‌افروزی دارند.
مسئول موسسه تحقیقات و آموزش جنگ نرم خاطر نشان کرد: آثار ماهواره دو وجهی است و حسن‌ها و عیب‌هایی دارد، یک سری فرصت و یک سری تهدید. ماهواره در کنار شبکه‌های مبتذل یک سری شبکه‌های تخصصی هم دارد که بسیاری از کارشناسان از آن‌ها استفاده میکنند.
وی ادامه داد: بنابراین بهتر است برای مخاطب خود آثار خوب و بد را روشن کنیم و بگوییم این جنبه‌های ماهواره خوب و این جنبه‌های ماهواره بد است.
فراهانی ابراز داشت: همان طور که برای استفاده از هر وسیله‌ای، آموزش ضروری است در باره ماهواره نیز این موضوع مصداق دارد. چاقو هم خوب است هم بد، کودک زمانی که روش استفاده از چاقو را بلد نباشد، بی گمان دستش را میبرد. پس باید ابتدا روش استفاده از فناوری را به افراد بیاموزیم و سپس آن را در اختیارشان قرار دهیم تا از تهدیدهای آن مصون باشند.
وی تصریح کرد: اصولا در کشورهایی نظیر کشور ما هر پدیده جدیدی قبل از این که مثبت باشد، منفی است، یعنی پیش از شناسایی ابعاد مثبت آن، با نگاهی بدبینانه و صددرصد منفی به آن نگاه میکنیم. اندک اندک و با توسعه آن پدیده مجبور میشویم با آن کنار بیاییم زیرا نمیتوانیم از مزایای آن چشم‌پوشی کنیم.
مسئول موسسه تحقیقات و آموزش جنگ نرم اظهار داشت: از آن جا که سرعت توسعه فناوری در جهان بسیار زیاد است، قبل از این که فرهنگسازی، آموزش اطلاع‌رسانی و تبیین فرصت‌ها و تهدیدهای یک پدیده را در دستور کار قرار دهیم، آن پدیده همه‌گیر و آسیب‌هایش از هر طرف نمایان میشود.
وی ادامه داد: واقعیت این است که برخورد تک بعدی با بسیاری از پدیده‌های روز صحیح نیست و باید به لوازم و پدیده‌های دیگر در راستای آن نیز توجه کرد.‌
مسئول موسسه تحقیقات و آموزش جنگ نرم گفت:‌ اگر میخواهیم وارد حوزه آسیب‌های ماهواره و اینترنت شویم، ناچاریم فرهنگ‌سازی را شروع کنیم و کارهای خوبی در این زمینه انجام دهیم.
وی بیان کرد: مسئولان باید به فکر روزی باشند که دسترسی به هزاران شبکه ماهواره‌ای با یک دستگاه کوچک میسر می‌شود.
 فراهانی تاکید کرد: لزوم پر کردن اوقات جوانان با برنامه‌های تفریحی سالم، لزوم برنامه‌سازی طبق شرایط فرهنگی و اجتماعی، فراهم کردن زمینه اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان و شناسایی دقیق نیازهای جامعه از اساسیترین راهکارهای مبارزه با پدیده‌هایی نظیر شبکه‌های ماهواره‌ای است.
‌گفتنی است موسسه تحقیقات و آموزش جنگ نرم زیر نظر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور فعالیت دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول