اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی اردل:

خانه عالم کاوند درویشان اردل افتتاح شد

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردل گفت: خانه عالم کاوند درویشان در اردل افتتاح شد.

خانه عالم کاوند درویشان اردل افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن چراغی بعدازظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: حضور مبلغ در روستا، نشر تعالیم ارزشمند دین مبین اسلام و برگزاری نماز جماعت از مهم‌ترین اهداف احداث خانه عالم در این روستاست.
وی افزود: این خانه عالم در زمینی به مساحت 220 متر مربع و زیربنای 105 متر احداث شده است.
چراغی تأکید کرد: داشتن جامعه‌ای سالم و پویا نیاز به فرهنگ غنی و سالم دارد و باید فعالیت آنها در مساجد و کانون‌های تبلیغی و فرهنگی صورت گیرد.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردل استفاده از روحانی و مبلغان دینی را در اشاعه فرهنگ تبلیغات اسلامی موثر دانست و افزود: خانه‌های عالم روستایی باید مکان مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی نوجوانان و نیز مبلغان دینی باشد.
وی خاطرنشان کرد: حضور مستمر روحانیون بین مردم به‌ویژه جوانان‌ و ترویج احکام اسلامی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با دسیسه‌های دشمنان است.
چراغی با اشاره به اینکه احداث خانه عالم سبب افزایش اطلاعات دینی مردم میشود، گفت: احداث خانه عالم برای استقرار و حضور روحانی و مبلغ با هدف نشر و گسترش معارف دینی و فرهنگی در مناطق محروم امری ضروری است.
این مقام مسئول با تاکید براینکه احداث خانه عالم خیر و برکت فراوانی برای اهالی روستا به همراه دارد، اظهار داشت: امیدواریم این خانه در دیگر روستاهای اردل نیز احداث شود.
وی با بیان اینکه خانه عالم تنها مکانی برای سکونت و استراحت روحانی نیست، افزود: خانه عالم یک مجموعه مناسب و فضایی با امکانات کافی برای ترویج و اشاعه فرهنگ والای اسلامی است.
چراغی مهم‌ترین نیاز مردم روستاها را آشنایی به اصول دین دانست و خاطرنشان کرد: بحث‌های اصولی برای مردم باید جا بیفتد و مبلغان باورهای اعتقادی مردم را تقویت کرده و اصول دین را برای آنان بیان کنند ضمن اینکه در مسائل سیاسی ولایت فقیه را محور بدانند.
وی با بیان اینکه کشور با هجمه‌های مختلف فرهنگی مواجه است، تصریح کرد: حضور روحانی در مناطق مختلف میتواند منشا خیر و برکت و سلاحی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن باشد.
چراغی با بیان اینکه ساخت خانه‌های عالم در روستاها می‌تواند زمینه‌ساز استقرار روحانیون و مبلغان دینی در این مناطق باشد، گفت: حضور روحانی در روستاها عامل موثری برای پیشگیری از بروز ناهنجاریهای اخلاقی، رفتاری و بهبود روابط فردی و اجتماعی است.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردل کمبود روحانی برای برگزاری مراسمات مذهبی و تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی را یکی از مشکلات فرهنگی این شهرستان عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین امکاناتی که باید برای فعالیت روحانیون در این شهرستان در نظر گرفته شود احداث خانه عالم در مناطق مختلف شهرستان است.   
وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت برخی از روستاهای این شهرستان و عدم وجود خانه عالم برای استقرار روحانی در روستا همچنین نیاز مبرم روستا به خانه عالم، این موضوع باید در راس پیگیری‌های شهرستان قرار بگیرد.
روستای کاوند از توابع شهرستان اردل با برخورداری از یک هزار و 500 نفر  جمعیت در فاصله 25 کیلومتری اردل واقع شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول