اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی نوشهر:

مردم کمککار اصلی تولید امنیت هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی نوشهر از مردم به عنوان کمککار اصلی تولید امنیت یاد کرد.

مردم کمککار اصلی تولید امنیت هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، شمس‌الدین کرمانی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی بررسی و رفع مشکلات بزرگ‌ترین روستا مرکزی نوشهر در روستای صلاح‌الدین‌کلا، اساسیترین مقوله نیاز هر کشور را امنیت دانست.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته‌های دور سیاست پلیس، تهدیدمحوری بوده، اما در حال حاضر سیاست ناجا بر اساس پلیس جامعه محور است که در این سیاست مردم نقش بسزایی دارند.
فرمانده انتظامی نوشهر خاطرنشان کرد: نظارت همگانی توسط مردم یک مقوله جدی است که در نظام و بر اساس احادیث به عنوان امر به معروف و نهی از منکر از وظایف اصلی مردم در قبال پلیس است.
این مسئول درباره کمک‌های مردم به پلیس متذکر شد: با اطلاع‌رسانی درباره افراد مشکوک، فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی، سرقت و... به پلیس و پاسگاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج و آْگاهی میتوان گام بزرگی برای برقراری امنیت جامعه برداشت.
 
* صلاح‌الدین‌کلا از جمله روستاهای متعلق به بنیاد علوی

در ادامه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نوشهر نیز با اشاره به خدمات این اداره یادآور شد: در مورد بافت‌های فرسوده در روستا، بنیاد مسکن آمادگی دارد تا مهندس ناظر و نقشه رایگان ارائه دهد و چنانچه خیابان و کوچه‌ای فاقد آسفالت باشد، اگر  بر اساس طرح هادی تحویل بنیاد مسکن بدهند با تامین اعتبار در اسرع وقت تحویل میدهیم.
یزدان کرد از آمادگی بنیاد مسکن برای تملک زمین‌های حاشیه و داخل طرح هادی در روستا خبر داد و افزود: در صورت آمادگی اهالی بنیاد آماده است تا جایگزینی و تعویض زمین‌ها را انجام داده و در بازگشایی هر چه سریع‌تر مسیر گام بردارد.
وی درباره عدم بهره‌مندی اهالی صلاح‌الدین کلا از سند روستایی عنوان کرد: چون این روستا از جمله روستاهای متعلق به بنیاد علوی است بنابراین بنیاد مسکن نمیتواند در زمینه صدور سند روستایی اقدام کند.
 
* تجمیع قبرستان روستاها
فرماندار نوشهر نیز در این جلسه با بیان این که پیشرفت در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی مرهون اندیشه‌های امام راحل و اهداف عالیه نظام است، بیان داشت: امروزه بیداری اسلامی در دنیا به برکت انقلاب اسلامی ایران بوده و آن هم در گرو ریخته شدن خون پاک شهدا  و حضور پررنگ و پرشورمردم ولایتمدار محقق شده است.
محمدعلی قمی احداث مکان ورزشی در روستای صلاح‌الدین‌کلا را از دغدغه‌های اصلی خواند و اذعان داشت: اگر زمین مورد نیازدر محل باشد و در بازنگری طرح هادی الحاق بشود میتوانیم به مکان ورزشی اختصاص دهیم تا اهالی محل به ویژه جوانان از آن استفاده کنند.
وی در پایان درباره مشکل آرامستان محل یادآور شد: با فرهنگ سازی در زمینه تجمیع قبرستان روستاها می‌توان مزاری با امکانات غسالخانه و محیط مناسب در منطقه ایجاد کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول