اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفاتر امور روستایی استانداریهای کشور اعلام کرد:

راه‌اندازی 724 شرکت تعاونی دهیاریها در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفاتر امور روستایی استانداریهای کشور گفت: برای توانمندسازی دهیاریها 724 شرکت تعاونی دهیاریها در کشور راه‌ا‌ندازی شده است.

راه‌اندازی 724 شرکت تعاونی دهیاریها در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رضا زیارتی صبح امروز در حاشیه دوازدهمین جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و نیروی انسانی دهیاریهای کشور که در سالن شماره یک استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در برنامه‌ریزی برنامه پنج ساله توسعه برای دهیاریهای کشور برنامه‌ریزی مسئله‌گرا را مورد توجه قرار داده‌ایم.
وی تصریح کرد: حجم مشکلات در مناطق روستایی بیشتر از منابع و امکانات در اختیار دهیاریها است و بر این اساس برنامه‌ریزی مسئله‌گرا را مد نظر قرار داده‌ایم.
این مسئول افزود: هر چه محدودیت منابع مالی بیشتر  باشد ضرورت برنامه‌ریزی نیز در دهیاریها بیشتر میشود چرا که هر چه مسائل و مشکلات ما بیشتر و منابع و امکانات ما کمتر باشد لزوم حرکت به سوی برنامه‌ریزی مسئله‌گرا بیشتر است و اگر محدودیت منابعی وجود نداشت نیازی به برنامه‌ریزی نبود.
زیارتی هزینه‌کرد منابع را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این زمینه باید بهره‌وری را مد نظر قرار داد.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در دهیاری بر کسی پوشیده نیست و منابع و درآمدهای موجود کم است به طوری که دهیاریها اغلب به منابع دولتی چشم دوخته‌اند و با این اوصاف ضرورت برنامه‌ریزی در روستاها به مراتب بیشتر از شهرهاست.
این مسئول با بیان اینکه تمام مشکلات بر دوش دهیاریها است، گفت: محورهای مورد توجه در برنامه‌ریزی در چهار چوب وظایف 48گانه دهیاری است که دهیاریها بر اساس ماده 10 اساسنامه دهیاریها وظایفی دارند که برنامه‌ریزیها براساس این وظایف انجام میشود.
مدیرکل دفاتر امور روستایی استانداریهای کشور اظهار داشت: مشکلاتی در برنامه قبلی وجود داشت که سبب بازنگری شد و یکی از این مشکلات این بود که در گذشته سطح تسهیلات کم بود و وارد مقوله پیشرفتی برنامه نمیشدیم که این موضوع در برنامه جدید مورد توجه قرار گرفته است.
زیارتی ادامه داد: برنامه زمان‌بندی بر حسب اولویت انجام میشد ولی در حال حاضر آموزش‌ها و توانمندی لازم در دهیاریها انجام شده است.
وی اظهار داشت: دلیلی ندارد 4 هزار و 200 دهیاری را مجبور به داشتن قوانین پنج ساله کنیم باید بازنگری در این زمینه انچام دهیم برای این منظور این کار با دهیاریهای پرجمعیت و توانمند‌تر آغاز میکنیم.
این مسئول تصریح کرد: در برنامه قبلی مصادیق در نظر گرفته نشده بود ولی در برنامه‌ریزی جدید تمام برنامه‌ها در چهارچوب برنامه‌ها تشریح شده است که کار دهیاریها را در تدوین برنامه‌ آسان‌تر میکند.
زیارتی افزود: با توجه به تاکید معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری برای تجهیز دهیاریها در سطح کشور گامی در راستای حرکت به سمت عملیاتی شدن این موضوع بر میداریم.
وی بر افزایش درآمد دهیاریها تاکید کرد و افزود: افزایش درآمد دهیاریها در چهارچوب قوانین در حال اصلاح است و بر این اساس سهم دهیاری افزایش مییابد ولی قانون بر خودکفایی نهاد عمومی دهیاریها تاکید دارد یعنی نهاد عمومی دهیاریها باید خودگرادان اداره شوند و با توجه به مشکلات این امر در حال حاضر زیاد مصداق ندارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول