اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای سیاست‏های اصل 44 انجام شد؛

واگذاری بخشی از حفاظت‏ها در شاهرود به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: حفاظت بخشی از حوزه استحفاظی منابع طبیعی شاهرود در راستای سیاست‏های اصل 44به بخش خصوصی محول شد.

واگذاری بخشی از حفاظت‏ها در شاهرود به بخش خصوصی
 به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و‌ آبخیزداری شاهرود، با توجه به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود به منظور حفظ و حراست از عرصه‌های جنگلی و مرتعی و با توجه به کمبود نیرو و بازنشسته شدن تعدادی از قرق‏بانان، مراقبت و نگهداری بخشی از حوزه استحفاظی خود را به صورت موقت و با انعقاد هفت فقره قرارداد به پیمانکاران بخش خصوصی، با اعتباری معادل 160 میلیون ریال محول کرد.
حفظ و نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از ورود و خروج دام به جنگل‌ها و مراتع و جلوگیری از تخریب این عرصه‌ها توسط افراد سودجو یکی از وظایف اصلی و حیاتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است.
با توجه به وسعت 5 میلیون هکتاری عرصه‌های طبیعی شهرستان شاهرود، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان به تنهایی قادر به انجام این مهم نیست.
باید با ترویج و اطلاع رسانی بهینه سعی شود تا مردم هر منطقه خود به عنوان ضابط و حافظ منابع طبیعی اهمیت آن را شناخته و در حفظ و احیای آن کوشا باشند.
همچنین خواسته شده است تا با توجه به وقوع خشکسالی‏های اخیر از همشهریان، گردشگران و بهره‌برداران تقاضا می‏شود که در هنگام حضور در عرصه‌های مرتعی و جنگلی نکات ایمنی لازم را رعایت کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی و تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن‌های 24-02732222023 و تلفن گویای 09696 به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اطلاع دهید.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول