اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل خبر داد:

مردان بیشترین قربانیان حوادث رانندگی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: مردان بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی در استان اردبیل بودند.

مردان بیشترین قربانیان حوادث رانندگی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد ولی‌زاده صبح امروز در جلسه ایمنی راه‌های اردبیل اظهار داشت:‌ در چهار ماهه نخست امسال در جاده‌های استان اردبیل 87 نفر جان باختند که بیش از 62 نفر آنها مرد و تنها 25 نفر زن بودند.
وی ابراز داشت: با توجه به آمار احصا شده این میزان تلفات انسانی نسبت به سال گذشته در چهار ماهه نخست 11 درصد کاهش نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد با پیشگیری‌ها و اقدامات پلیس راه این روند کاهش تا پایان امسال ادامه پیدا کند.
ولی‌زاده در مورد مجموع تصادفات جرحی و خسارتی نیز بیان داشت: از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه بیش از یک هزار و 370 نفر از هموطنان‌مان در حوادث مختلف رانندگی دچار مصدومیت شدند که با کمک نیرو‌های اورژانس و هلال‌احمر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد:‌ 945 نفر از این مصدومان مرد و بقیه زن بودند که بر اثر وقوع تصادفات جاده‌ای دچار آسیب و مصدومیت جزیی و کلی شدند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل ابراز داشت: ‌در تیرماه امسال بیشترین تصادفات منجر به فوت در نیمه و آخر ماه به وقوع پیوسته که به ترتیب در این ایام هفت نفر در جاده‌های استان کشته شدند.
وی بیشترین کشته‌های تصادفات را مربوط به جاده‌ها و محور‌های برون شهری اعلام کرد و افزود:‌ تنها 18 مورد از تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی به وقوع پیوسته است و 16 مورد تصادف نیز در جاده‌های درون شهری منجر به فوت هموطنان‌مان شده است.
این مسئول بیان داشت:‌ بیش از نیمی از تصادفات منجر به فوت در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه شمال استان رخ داده که به نظر می‌رسد با تدبیر و دور‌اندیشی مسئولان راه‌ و ترابری و پلیس راه در قالب کمیسیون ایمنی راه‌ها از میزان تصادفات فوتی و جرحی کاسته شود.
وی در پایان سخنان خود خواستار برگزاری جلسات ایمنی راه‌ها در نیمه دوم هر ماه شد و اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه آمار کشوری ماهانه ما بعد از 15 هر ماه اعلام می‌شود مناسب است که برای اعلام آمار و ارقام موثق جلسات بعد از نیمه هر ماه برگزار شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول