اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار قربانی:

عراق در جنگ تحمیلی 2 میلیارد مین جنگی استفاده کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان باغ موزه انقلاب اسلامی گفت: عراق در جنگ تحمیلی بیش از 2 میلیارد مین جنگی در طول خطوط پدافندی مناطق عملیاتی علیه ایران استفاده کرد.

عراق در جنگ تحمیلی 2 میلیارد مین جنگی استفاده کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، مرتضی قربانی در یادواره شهدای عملیات رمضان در مشهد اظهار داشت: در عملیات رمضان ما 2 هزار اسیر گرفتیم که بیشترین آمار در میان تمام عملیات‌ها بود.
وی با بیان این مطلب که عملیات رمضان جزو سخت‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود اظهار داشت: این عملیات در دشتی مسطح بدون هیچ بلندی به مساحت 144 کیلومتر باید اتفاق می‌افتاد و آن هم در شرایطی که عراق پس از از دست دادن خرمشهر با کاشت جدیدترین مین‌ها در زمینی به مساحت 500 متر و حفر کانال کاملاً منطقه را زیر نظر داشت و در پایان کار نیز تمام منطقه را به زیر آب برد.
قربانی ادامه داد: هر چند با تلاش و فداکاری رزمندگان توانستیم در این عملیات هم به پیروزی دست یابیم اما به استراتژی‌های از پیش تعیین شده خود نرسیدیم.
وی پیروزی در عملیات رمضان را کلید عملیات بدر دانست و گفت: پیروزی در عملیات رمضان مرهون تلاش رزمندگان خراسان، اصفهان و فارس بود.
این سردار دفاع مقدس با بیان این که استان‌های خراسان، اصفهان و تهران بیشترین شهدا را دوران دفاع مقدس دارند اذعان داشت: خراسان با 23 هزار شهید معادل هشت لشکر شهید تقدیم میهن کرده است.
وی در پایان افزود: بسیاری از شهدا برای برقراری حکومت اسلامی در کشور جان خویش را از دست دادند و این انقلاب بر گرفته از رهنمودهای رهبر کبیر جمهوری اسلامی ایران به دست آمده و خیال خام و باطل دشمنان نمی تواند
خدشه‌ای در این نظام الهی به وجود آوردم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول