اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از یک هزار نفر؛

مسابقه کتابخوانی جاذبه و دافعه در پارس‌آباد برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد گفت: با حضور بیش از یک هزار علاقمند در شهرستان پارس‌آباد بزرگ‌ترین مسابقه کتابخوانی با عنوان جاذبه و دافعه حضرت علی (ع) برگزار شد.

مسابقه کتابخوانی جاذبه و دافعه در پارس‌آباد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد امین‌پور صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی در پارس‌آباد اظهار داشت:‌کتابخانه‌ها کانون و محور اصلی تحول فرهنگی در جامعه هستند و باید تلاش شود این مکان‌ها به محل حضور جوانان و نوجوانان تبدیل شود.
این مسئول بیان داشت:‌ اگر معتقد به تحول اساسی در حوزه فرهنگ هستیم باید کتابخانه‌های ما به شایسته‌ترین کتب و مطلوب‌ترین امکانات مجهز باشند تا در یک گام فراگیر بتوانیم با استفاده از این ظرفیت و توانمندی‌ها تحول فرهنگی که مورد نیاز جامعه اسلامی ماست محقق کنیم.
وی با یادآوری اینکه در این راستا برگزاری مسابقات کتابخوانی می‌تواند شایسته‌ترین گام در رسیدن به اهداف و آرمان‌های اسلامی‌، دینی و معرفتی باشد، تصریح کرد:‌ در ماه ضیافت الهی برای آشنایی بیشتر قشر‌های مختلف جامعه به ویژه جوانان با سیره حضرت علی (ع) و توسعه مطالعه مفید، اداره کتابخانه‌های عمومی پارس‌آباد مسابقه کتابخوانی جاذبه و دافعه علی (ع) را برگزار کرد.
این مسئول به تبلیغات مختلف با هدف اطلاع‌رسانی برپایی این مسابقات فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت:‌ علاوه بر نصب بنر و تهیه پلاکارد برای نصب در مکان‌های عمومی و فضاهای فرهنگی و تربیتی بیش از 2 هزار و 200 برگ اطلاع‌رسانی در این زمینه در مصلی نماز جمعه و سطح شهر توزیع شده است.
امین‌پور از استقبال مناسب مردم از این مسابقات خبر داد و اظهار داشت: در این ایام بیش از یک هزار جلد کتاب جاذبه و  دافعه علی (ع) با تخفیف ویژه توزیع شد و این تعداد در کنار توزیع کتاب در بین ثبت نام شدگانی بود که خودشان کتاب مسابقه را در اختیار داشتند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد خاطرنشان کرد:‌ مسابقه کتابخوانی سیره علی (ع) با حضور پررونق جوانان و نوجوانان به ویژه در مناطق روستایی و بخش اصلاندوز و تازه‌کند برگزار شد که این علاقمندی نشان می‌دهد که جوانان ما بیشتر از سایر قشر‌ها مشتاق به حضور در برنامه‌های فرهنگی و معنوی هستند.
این مسئول بیان داشت: برگزاری این مسابقه در بین بیش از یک هزار خانواده منطقه مرزی پارس‌آباد بیانگر ارزشمندی موضوع مطالعه سیره نبوی و علوی است به طوری که اگر این مسابقه همین تاثیر‌گذاری را در بین خانواده‌ها و رفتار و سلوک جوانان داشته باشد برای ما ارزشمند و بسیار مغتنم است.
وی به ویژگی‌های محتوایی مسابقه اشاره کرد و ابراز داشت:‌ هدف ما از انتخاب این کتاب در کنار آشنایی و معرفی گوشه‌ای از ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) و سیره مبارک آن حضرت، آشنایی جوانان با کتاب ارزشمند شهید مرتضی مطهری با عنوان جاذبه و دافعه حضرت علی (ع) است تا ابعاد شخصیتی و شاهکار این اندیشمند بیشتر برای نسل آینده ما تبیین و روشنگری شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد تداوم چنین برنامه‌هایی را در توسعه تحول فرهنگی موثر و کارگشا توصیف کرد و افزود:‌ همه ما باید در تحول فرهنگی جامعه به عنوان یک اصل ضروری و مورد نیاز توجه به موضوعات و مسایل اصلی و زیربنایی داشته باشیم تا در تداوم راه دچار انحراف و انحطاط نشویم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این برنامه به برگزیدگان این مسابقه کمک هزینه سفر حج عمره، سه سکه بهار آزادی، سه سکه یک گرمی، بسته محصولات فرهنگی به 10 نفر و عضویت رایگان تمامی شرکت‌کنندگان در کتابخانه عمومی اعطا شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول