اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی اعلام کرد:

کردستان پیشرو در راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداریهای نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: استان کردستان از پیشروترین استان‌ها در ایجاد و راه‌اندازی کتابخان‌ های عمومی مشارکتی در سطح کشور است.

کردستان پیشرو در راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی غیاثیندوشن صبح امروز در دیدار با استاندار کردستان اظهار داشت: راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادارات و سازمان‌ها و همچنین شورای شهر و روستا و دهیاری‌ها گامی اساسی در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
وی در ادامه از برگزاری گردهمایی کارشناسان کتابخانه‌های مشارکتی و شهرداریهای نهاد کتابخانه‌ای عمومی در مریوان خبر داد و افزود: این گردهمایی دو روزه، 15 و 16 شهریور ماه جاری در شهر مریوان برگزار میشود.
مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداریهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان داشت: روند برگزاری این گردهماییها از سال 85 در سطح کشور شروع شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید هر سال دو دوره برگزار شود.
غیاثی ندوشن به اهداف برگزاری این گردهمایی اشاره کرد و افزود: تبادل تجربه و استفاده از نظرات کارشناسان، بررسی تفاهمنامه‌های منعقد شده مابین نهاد کتابخانه‌های عمومی و سایر ادارات و سازمان‌ها، بررسی وضعیت کتابخانه‌های مشارکتی و وضعیت نیم درصد در آمدهای شهرداریها از جمله این اهداف است.
مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداریهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه با اشاره به امضای 34 تفاهمنامه همکاری فی مابین نهاد و وزارتخانه‌ها اضافه کرد: در سایر استان‌ها نیز ادارات کل تفاهمنامه‌های بسیاری با ادارات و سازمان‌ها به امضا رسانده‌اند.
غیاثی به افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی از 40 باب به 775 باب ظرف چهار سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: روند افزایش این تعداد در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی همچنان ادامه دارد.
وی در پایان یکی از نکات مهم در فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را رفتن به سراغ کتابخوان‌ها عنوان کرد و افزود: در این راستا احداث فضاهای کتابخانه ای و ایجاد سهولت دسترسی مردم به کتابخانه در بخش مشارکت‌ها ضروری است و سایر بخش‌های نهاد نیز باید در راستای بسترسازیهای لازم تلاش کنند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول