اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری خبر داد:

اجرای 2 هزار میلیارد تومان پروژه دریایی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری کشور گفت: هم اکنون 2 هزار میلیارد تومان پروژه در بخش حمل و نقل دریایی در کشور در دست اجرا داریم.

اجرای 2 هزار میلیارد تومان پروژه دریایی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عطاالله صدر سه‌شنبه شب در حاشیه افتتاح پروژه‌های بندری گناوه و خارک اظهار داشت: حمل و نقل دریایی 90 درصد از صادرات کشور را بر عهده داشته و نقش مهمی در انجام فعالیت‌های اقتصادی در کشور دارد.
وی با بیان اینکه 300 نقطه موج شکن در کشور داریم تصریح کرد:40 مورد از این تعداد در دست اجراست که از این تعداد 20 نقطه در بوشهر است.
مدیر عامل  سازمان بنادر و دریانوردی کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود 10 میلیون تن ترانزیت از کل کشور انجام شد و این نشان از تلاش بخش حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی است.
صدر اضافه کرد: ظرفیت حال حاضر ترانزیت کشور 20 میلیون تن است و در چشم انداز پنج ساله تلاش میکنیم به 50 میلیون تن برسد.
وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه بازدید از ترمینال مسافری دریایی گناوه گفت: تکلیف شرعی، قانونی و الهی که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به آن تاکید دارند این است که در امرو اقتصادی جهاد گونه عمل کنیم.
علی نیکزاد اضافه کرد: تامین مسکن مردم از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است که 27 درصد اقتصاد کشور به آن بستگی دارد.
وی افزود: اگر چرخه اقتصاد را بچرخانیم اما زیرساخت‌ها را به وجود نیاوریم فایده‌ایی ندارد و توسعه‌ای حاصل نمیشود.
وزیر راه و شهرسازی افزایش تخلیه و بارگیری و ارتقا ایمنی دریایی از برنامه‌های مهم در وزارت راه و شهرسازی ذکر کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل پروژه ترمینال دریایی گناوه که ورود شناورهای جدید است زمینه رضایتمندی مردم از نظام را فراهم کنیم.
نیکزاد با بیان اینکه عزم و اراده ما سرمایه‌گذاری در بخش راه و شهرسازی است، اظهار داشت: تکلیف ما ساختن ایران اسلامی است و تمام موفقیت‌ها و اقتدار نظام به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های ایثارگران و جانبازان به دست آمده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول