اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شورای گیلان در شورای عالی استان‌های کشور:

طلسم پروژه‌ خمام باز نشد

خبرگزاری فارس: نماینده شورای گیلان در شورای عالی استان‌های کشور با انتقاد از عدم احداث میدان در کمربندی خمام رشت گفت: طلسم دومین پروژه خمام شکسته نشده است.

طلسم پروژه‌ خمام باز نشد
سیدرضی مودب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت عدم ساخت میدان در کمربندی خمام اظهار داشت: پس از سال‌ها کمربندی خمام مورد بهره‌برداری قرار گرفت که ای کاش با همان نقایض افتتاح نمی‌شد.
وی با بیان اینکه در تمام قسمت‌های این پروژه نواقص بی‌داد می‌کند، افزود: موضوع احداث کنارگذر به جای میدان که در محل زیرده خمام در محدوده شهر واقع شده است، در تمام شهرستان‌ها و بخش‌ها چنین وضعیتی مشابه وجود دارد که در آن میدان احداث شد ولی در شهر خمام کنارگذر جایگزین میدان شد.
رئیس شورای اسلامی شهر خمام ادامه داد: اهالی روستاهای تالکام، فتاوی اول و دوم، زیرده، معلمان و عده‌ای از دانش‌آموزان و جمع کثیری از مردم شهر برای انجام کارها و امورات زندگی به اجبار باید روزانه چندین بار با هر شرایطی مسیر 5 کیلومتری را طی کنند که این امر علاوه بر صرف وقت و هزینه‌های کرایه و استفاده از انرژی‌های سوخت، در روحیه و اعصاب مردم اثرات بسیار منفی بر جای گذاشته است.
وی با اشاره به اینکه استاندار قبلی گیلان در جمع مدیران و نمایندگان مجلس استان دستور اکید مبنی بر احداث میدان را داده بود، اذعان داشت: پس از گذشت دو سال این دستور عملی نشد.
مودب‌پور ابراز داشت: با توجه به نامه‌ها و طومارها و پیگیری‌های متعددی که صورت گرفته است، ولی همچنان این گره طلسم شده شکسته نشده و مشخص نیست وضعیت این پروژه چه خواهد شد.
وی همچنین از زیاده‌خواهی اصناف خمام به شدت انتقاد کرد و گفت: به دلایل مختلف تا خرداد سال گذشته شعبه اصناف در بخش‌های تابعه شهرستان رشت به هیچ عنوان فعال نیست و مردم هیچ شناختی از صنف و عملکرد آنها ندارند و تمام رفق و فتق مردم توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود.
نماینده شورای گیلان در شورای عالی استان‌های کشور عنوان داشت: سال گذشته اداره بازرگانی و اصناف بر آن شد که در بخش‌های تابعه فعالیت کنند و بر همین اساس با اجاره مغازه‌ای کار خود را آغاز کردند و بدون هیچ اطلاع‌رسانی از چگونگی عملکرد و ارائه خدمات به مردم اصناف باید از سال ورود و زمان فعالیت در بخش‌ها اقدام به دریافت حق صنفی می‌کردند.
وی با بیان اینکه اصناف خمام از هر متقاضی پروانه برابر 5 سال گذشته تاکنون حق صنفی دریافت می‌کند، اضافه کرد: این امر اعتراض شدید مردم را به همراه  داشته است و بارها موضوع و اعتراض مردم به اطلاع مسئولان استان رسانیده شده ولی تاکنون پاسخ لازم دریافت نشد.
مودب‌پور ابراز داشت: مردم از ما می‌پرسند که آیا بازاریان شهر باید برای اداره بازرگانی و اصناف پس‌انداز اجباری به صورت غیابی کنند و نباید به حلال و حرام توجه شود و این پول‌ها در چه مسیری هزینه می‌شود.
وی خواستار توجه استاندار گیلان نسبت به موضوعات مطرح شده در خمام رشت شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول