اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخابات خانه مطبوعات البرز به تعویق افتاد‌

خبرگزاری فارس: در حالی که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران استان تازه‌ تاسیس البرز خود را آماده تشکیل رسمی نخستین خانه مطبوعات مستقل میکردند، انتخابات این نهاد غیر دولتی ناگهان چند ساعت پیش از برگزاری برای حدود دو ماه به تاخیر افتاد.

انتخابات خانه مطبوعات البرز به تعویق افتاد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بر اساس برنامه‌ریزی از پیش اعلام شده، قرار بود صبح فردا انتخابات فوق برگزار شود، اما ناگهان پیامکی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای خبرنگاران ارسال و طی آن خبر فوق به اطلاع اصحاب رسانه در البرز رسید.
در این پیامک دو جمله‌ای قید شده است که "انتخابات خانه مطبوعات برای فراهم شدن بستر مناسب و مشارکت حداکثری به تعویق افتاد. لذا آخرین مهلت ثبت نام و تکمیل مدارک عضویت در خانه مطبوعات بیست و چهارم شهریور است."

اعتراض خبرنگاران به نحوه عضو گیری خانه مطبوعات

اعلام تاخیر در برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان البرز اگر چه دیر هنگام بود، اما طی روزهای اخیر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعال در استان منتظر چنین خبری بودند.
عصر روز یکشنبه نیز ده‌ها نفر از اصحاب رسانه با مراجعه به واحد مطبوعات اداره ارشاد استان البرز، نسبت به نحوه عضو‌گیری خانه مطبوعات اعتراض و اعلام کردند به نشانه مخالفت در انتخابات شرکت نمیکنند.
علت اصلی اعتراض‌ها، عدم پذیرش برخی از خبرنگاران برای عضویت در این نهاد غیر دولتی و همچنین پذیرش افرادی که سابقه رسانه‌ای آنها مشخص و شفاف نیست، گزارش شده است.

هدف حضور تمام خبرنگاران در خانه مطبوعات البرز است

خبرنگار فارس در کرج دقایقی پیش با رئیس اداره مطبوعات ارشاد استان البرز تماس گرفت و علت این تاخیر ناگهانی را از وی جویا شد.
محمد طاهری اظهار داشت: متاسفانه علیرغم اعلام قبلی و مهلت و شرایط مناسب، برخی از خبرنگاران فرصت ثبت‌نام برای عضویت در خانه مطبوعات استان را نیافتند.
وی افزود: همچنین بررسی مدارک و پرونده‌ خبرنگارانی که ثبت نام کرده بودند نیز به طور کامل میسر نشد و به همین دلیل برای برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری خبرنگاران و اصحاب رسانه این مراسم را به تاخیر انداختیم.
طاهری ادامه داد: لذا خبرنگارانی که موفق به ثبت‌ نام نشده بودند، تا آخر وقت اداری بیست و چهارم شهریور برای انجام این کار فرصت دارند.

تاریخ برگزاری انتخابات قطعی نشده است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انتخابات خانه مطبوعات استان البرز چه زمانی برگزار میگردد، گفت: هنوز زمانی قطعی نشده است، اما به احتمال فراوان یک ماه پس از پایان فرصت ثبت نام، این امر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول