اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان:

سطح مبادلات کشاورزی بین ایران و نخجوان افزایش باید

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان گفت: سطح مبادلات در زمینه کشاورزی بین ایران و نخجوان افزایش باید.

سطح مبادلات کشاورزی بین ایران و نخجوان افزایش باید
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، واسف طالب‌اف عصر امروز در جلسه مشترک با استاندار آذربایجان غربی که در سالن شهید عطایی استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی در حوزه تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی همچنین تولید ادوات کشاورزی پیشرفت‌های زیادی کرده است از این رو ما خواستار افزایش تعامل در این زمینه هستیم.
وی افزود: ما خواستار استفاده از محصولات کشاورزی و علم ایرانیان به ویژه آذربایجان غربی در زمینه کشاورزی هستیم براین‌اساس باید در این حوزه تعامل و هماهنگیهای لازم صورت بگیرد تا عرصه برای واردات انواع محصول و ادوات از این کشور به نخجوان فراهم شود.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: برای اینکه توافق‌های صورت گرفته در زمینه کشاورزی و سایر امور شکل عملی و اجرایی به خود بگیرد باید به طور مستمر با هماهنگی سران هیئت‌های تجاری به کشور مقصد سفر کنند و فعالان در  حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و تجاری را از نزدیک ملاقات کنند.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون مردم ایران و نخجوان در 7 زمینه مختلف اعم از کشاورزی، عبور و مرور مرزی، فرهنگی، جهانگردی، محیط زیست و گمرک با یکدیگر همکاری دوستانه‌ای دارند که برای توسعه روابط در سایر زمینه‌ها باید به شکل مطلوب سیاست‌گذاری شود.
این مسئول اضافه کرد: رابطه بین ایران و نخجوان از سال 1992 پایه‌گذاری شد به طوری که تاکنون دو تفاهم‌نامه بین مسئولان منعقد شده است، در این سفر نیز تفاهم‌نامه سوم برای ارتقای میزان روابط تنظیم و به امضای طرفین میرسد پس امیدواریم مواد آن به نحو مطلوب اجرا شود.
وی ادامه داد: رئیس جمهور دو کشور برای ارتقای سطح روابط در همه حوزه‌ها مصمم هستند از این رو باید مردم و بخش خصوصی را برای عملی شدن این موضوع ترغیب کرده و به نحو موثر اطلاع‌رسانی وسیعی صورت بگیرد.
رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان از مسئولان ایران به‌دلیل همکاریهای صورت گرفته قدردانی کرد و اظهار داشت: به‌دلیل داشتن اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی تاکنون مسئولان و ملت این دو کشور تعامل‌های صمیمانه در همه زمینه‌ها داشتند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول