اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز:

3‌ هزار نفر در شیراز آماده اجرای سرشماری شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز گفت: بیش از 3 هزار داوطلب برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن که از اول آبان ماه در این شهرستان همزمان با دیگر نقاط کشور صورت می‌گیرد اعلام آمادگی کرده‌اند.

3‌ هزار نفر در شیراز آماده اجرای سرشماری شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد بذرافشان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه یکی از اهداف سرشماری عمومی نفوس و مسکن تهیه اطلاعات دقیق از میزان شناخت ویژگی‌های جمعیت و مسکن در راستای تهیه اطلاعات مورد نیاز در برنامه‌ریزی‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ارائه راهکارهای لازم برای آینده است؛ اظهار داشت: اول ‌آبان روز ملی آمار برنامه‌ریزی آغاز سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان شیراز همزمان با دیگر نقاط کشور است که این سرشماری 20 روز اجرا می‌شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز با بیان اینکه طرح‌های سرشماری عمومی نفوس و مسکن از این دوره به بعد با توجه به افزایش دامنه تغییرات و تحولات اقتصادی و جمعیتی و نیازهای جدید به داده‌های آماری هر پنج سال یک‌بار اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: ‌برای توسعه جامعه، برنامه‌ریزی دقیق سرشماری نفوس و مسکن الزامی است؛ چراکه در دنیای امروز بدون داشتن آمار نمی‌توان برنامه‌ریزی به صورت دقیق و صحیح انجام داد.
وی با بیان اهمیت سرشماری هفتم نفوس و مسکن کشور، تصریح کرد: طرح‌های سرشماری عمومی نفوس و مسکن، چارچوب مناسبی برای برای برنامه‌ریزی، مطالعات جمعیتی، بررسی تحولات جمعیتی، بررسی تحصیلات و نیروی انسانی، مسکن، ‌محاسبه شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی و تهیه چارچوب‌های آماری فراهم می‌کند.
سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت عدالت محور در مورد حمایت و اجرای طرح‌هایی که رشد توسعه کشور را در حوزه‌های مختلف به همراه دارد؛ داشتن اطلاعات ریز و قابل اعتماد می‌تواند در این امر کمک بسیاری را بکند و مشارکت مردم در پاسخگویی دقیق به بازرسان آمارگیری دارای اهمیت بسیار است.
بذرافشان با تقدیر از اعلام آمادگی مردم شریف و ولایت‌مدار شهرستان شیراز به ویژه نواحی بسیج این شهرستان در همکاری با طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، افزود: تا کنون بیش از 3 هزار نفر در شهرستان شیراز با ثبت نام در سایت اینترنتی معرفی شده، اعلام آمادگی خود را برای همکاری با این طرح اعلام کرده‌اند که این آمار در نوع خود بی‌سابقه و کم‌نظیر است و نزدیک به 2 هزار نفر در اجرای این طرح به صورت مستقیم همکاری می‌کنند. 
سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز با تاکید بر دو امر آموزش و اطلاع‌رسانی اذعان داشت: آموزش و اطلاع‌رسانی در این دور از سرشماری از اولویت‌های اصلی محسوب می‌شوند که در این راستا با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان شیراز، حرکت‌ها به سمتی است که بر‌اساس آن مردم با میل و رغبت به ارائه دقیق اطلاعاتشان همت بگمارند.
وی با اشاره به دستاوردهای موفق این شهرستان در اجرای طرح‌های جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار و طرح‌های آمارگیری دولت و با تاکید بر اهمیت اجرای سرشماری جدید در سال جهاد اقتصادی گفت: در این دوره از سرشماری می‌توانیم با جمع‌آوری و ارائه آمار صحیح و دقیق در زمینه رشد و اعتلای این شهرستان در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، عمرانی و توسعه‌ای گام‌های موثری برداریم.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول