اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندارکرمان:

4500 نفر سرشماری نفوس کرمان را انجام می‌دهند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان گفت: در استان کرمان در 23 شهرستان، 64 نقطه شهری و 12 هزار آبادی، 4 هزار و 500 نیرو شامل آمارگیر، بازبین و کارشناس به سرشماری میپردازند.

4500 نفر سرشماری نفوس کرمان را انجام می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد تکلوزاده شامگاه دوشنبه در شورای اداری استان کرمان با اشاره به هفتمین سرشماری نفوس و مسکن اظهار داشت: سرشماری در گذشته در کشور هر 10 سال یک بار برگزار میشد، اما اکنون به دلیل سرعت تبلیغات، ساخت و ساز مسکن، تحولات سریع جمعیتی این ضرورت را دولت تشخیص داد تا هر پنج سال یک بار برگزار شود.
وی افزود: در سرشماری سال جاری 282 مورد اطلاعات در زمینه‌های مختلف جمع‌آوری میشود تا بسیاری از دستگاه‌های اجرایی از آن استفاده کنند.
تکلوزاده این اطلاعات را به روز ذکر و تصریح کرد: آمار این سرشماری در برنامه‌ریزیهای دولت دارای کاربرد و تأثیر فراوان است.
وی بیان کرد: این سرشماری بر اساس دستور ریاست جمهوری کلید خورد و به تمام دستگاه‌ها برای بسیج همه امکانات در این زمینه ابلاغ شده تا دقیق‌ترین آمار در اختیار برنامه‌ریزان قرار گیرد.
تکلوزاده مدت این سرشماری را از دوم تا 22 آبان‌ ماه اعلام کرد و بیان داشت: باید چهار فرم فهرست‌برداری، پرسشنامه خانوار، پرسشنامه خانوارهای مؤسسه‌ای و شناسنامه آبادی در این سرشماری توسط افراد مربوطه تکمیل شود.
وی گفت: در استان کرمان در 23 شهرستان، 64 نقطه شهری و 12 هزار آبادی، 4 هزار و 500 نفر نیرو شامل آمارگیر، بازبین و کارشناس به سرشماری میپردازند.
تکلوزاده خاطرنشان کرد: حدود یک سال قبل به روزرسانی نقشه‌های شهری و روستایی برای شروع سرشماری انجام شده و آخرین تقسیمات کشوری نیز اعمال شده است.
وی اذعان کرد: دو تقسیم جدید انفصال اسماعیلیه از عنبرآباد و الحاق به جیرفت و دهستانی از کوهبنان و الحاق به زرند نیز پس از پیگیریهای مداوم پذیرفته شد.
تکلوزاده عنوان کرد: برگزاری سمینار مدیران اجرایی شهرستان‌ها و حوزه‌بندی برای اجرای سرشماری با 2 هزار و 28 حوزه، 546 گروه و  منطقه سرشماری 151 انجام و به مرکز آمار ایران ارسال شده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان از ثبت‌نام 10 هزار و 330 نفر برای اجرای طرح سرشماری خبر داد و بیان داشت: متقاضیان تا سه روز دیگر برای ثبت‌نام در سایت مهلت دارند.
وی افزود: بیش از 10 جلسه هماهنگی با دستگاه‌های مختلف برای اجرای این طرح برگزار و تمام ملزومات و مقدمات آن نیز فراهم شده است.
تکلوزاده تصریح کرد: تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، شرکت‌های دولتی و استانداریهای کشور مکلف هستند، نیروی انسانی، خودرو، وسایل مخابراتی و سایر تجهیزات را در طول دوره آموزشی و اجرای سرشماری در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند.
وی با اعلام نیاز 475 خودرو برای اجرای این طرح در سطح استان بیان کرد: تمام دستگاه‌ها باید تعداد خودروهای اداری خود را ارائه دهند تا تعداد مورد نیاز را در اختیار این طرح قرار دهیم و هزینه آنها نیز با خود دستگاه‌هاست.
تکلوزاده با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح در سال گذشته در پنج شهرستان پنج استان بیان داشت: شهرستان کوهبنان از استان کرمان رتبه نخست را در این طرح کشوری به دست آورد.
وی با اشاره به برش شهرستانی و استانی برنامه پنجم توسعه گفت: ساختار اجرایی آن به همه استان‌ها ابلاغ شد و ساختار تشکیلاتی آن با پنج کمیته نیز بنا نهاده شده که ریاست آن را معاونان استاندار بر عهده دارند.
تکلوزاده خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه‌های مربوطه مسئولیت خود را به درستی انجام نمیدهند که میطلبد در این زمینه با درخواست از زیرمجموعه‌های خود در راستای تدوین این سند همکاری کنند.
وی با اشاره به کتاب راهنمای ستاد سرمایه‌گذاری استان اذعان داشت: این کتاب نیاز به بازنگری و به روزرسانی دارد که در حال انجام است.
تکلوزاده عنوان کرد: سند توسعه اشتغال تا پایان شهریورماه سال جاری تدوین شود که استان کرمان نیز با 89.3 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان اظهار داشت: فرمانداریها اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار جهاد دانشگاهی به عنوان مجری این طرح قرار نداده‌اند که میطلبد در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول