اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضوی‌مهر در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:

وهابیت به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می‌زند‌

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وهابیت کارنامه سیاه وابسته به انگلیس، استکبار و صهیونیسم دارد که به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می‌زنند و در حقیقت از فرهنگ حقیقی اسلام فاصله گرفته‌اند.

وهابیت به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می‌زند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیون به سرکردگی عبدالعزیز بن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال کرده، مأمورین عثمانی را بیرون کردند.
آنها هنگام حضور نکبت‌بار و شوم خود، به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور همچنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم(ص) قبور زنان آن حضرت، قبر ام‌البنین مادر حضرت ابوالفضل العباس(ع) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق(ع) و بسیاری قبور دیگر پرداختند.
ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) قرار داشت را از جا در آورده و بردند اما این نخستین حمله آنها به مدینه نبود.
آنها در سال 1221 هجری نیز یک بار دیگر به مدینه هجوم برده، پس از یک سال و نیم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصرف کنند و پس از تصرف اقدام به غارت اشیای گرانبهای حرم پیامبر اکرم(ص) و تخریب و غارت قبرستان بقیع کردند.
با توجه به سالروز تخریب بقاع ائمه در بقیع به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر، مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخته‌ایم.
 
* فارس: خط و سیر فعالیت‌های وهابیت در برابر مسلمانان چگونه است؟
- به وجود آمدن پدیده شومی به نام وهابیت یکی از حوادث تلخ است، وهابیت در تمام فعالیت‌های خود مردم را به سوی خود فرا می‌خوانند در حالی که خط سیر اهل بیت(ع) در برابر آنها قرار دارد و این خط، مردم را به توحید، خدامحوری و ولایت‌مداری و عبادت الهی دعوت می‌کند.
وهابیت بر اساس اینکه اهل بیت(ع) ادامه‌دهندگان حقیقی مسیر پیامبر اکرم(ص) و حافظان دستاوردهای رسول گرامی اسلام(ص) هستند سر دشمنی و ستیز با آنها داشته و به پیروان ایشان رحم نمی‌کنند و بارها تشیع و تسنن را هدف لطمات و صدمات قرار داده‌اند.
اهل بیت(ع) که دارای بارگاه، مرقد و بقاع متبرکه بودند، به دست قبیله خون‌آشامی به نام وهابیت هتک حرمت شده و حریم آنها از سوی وهابیت مورد تجاوز قرار گرفته و قبورشان تخریب شده و سازمان‌های بین‌‌المللی یونسکو و کسانی که دلشان برای حقیقت تاریخ می‌سوزد باید مطالبه جهانی عالم اسلام را به گوش این قبیله برسانند و دولت عربستان را وادار به پایبندی به حقوق شهروندی در این کشور کنند و حقی برای مردم قطیف، احسا، مدینه و مکه قائل باشد.
حقیقت این است که این گروه تروریستی بدون منطق به صفوف مسلمین در حال نماز و عبادت حمله می‌کنند، عملیات انتحاری انجام می‌دهند و مسلمانان را در حال عبادت و نماز می‌کشند، هرگز توحید‌مدار نیستند و پدیده وهابیت مشرکان حقیقی امروز جامعه اسلامی بوده و این گروه مردم را به خود دعوت می‌کنند و هزینه‌های این تشکل در اتاق فکر و پشتیبانی‌های مالی از استکبار و صهیونیسم تامین می‌شود.
در هشت شوال باید امت اسلام عزادار حقیقی باشد چراکه دستاوردهای پیامبر خاتم(ص) دستاویز گروه لایعقل، بی‌منطق و قومی که جز خشونت و کشتار، منطقی ندارند قرار گرفته است.
لازم است با برگزاری نشست‌ها و تشکیل جلسات علمی، پاسخ به شبهات و سؤالات و فرمایشات پیامبر اکرم(ص) و انبیای الهی و اولیای گرامی به دفاع از کیان اسلام بپردازیم و با پدیده شوم و فتنه‌ای با عنوان وهابیت که سر راه اسلام قرار گرفته برخورد کنیم.
در این حیطه از مطبوعات، رسانه‌ها، نخبگان اهل سنت، تشیع و الازهر مصر و انقلاب منطقه انتظار است حرکت‌های متناسب با متون صریح اسلام داشته باشند و بیزاری خود را از وهابیت ابراز کنند.
این واقعه تلخ در هشت شوال همواره تشیع و امت اسلام را آزار می‌دهد و امیدواریم حرکت جهانی آغاز شود و بتوانیم به طور مجدد با بازخوانی تاریخ اسلام احقاق حق کنیم و شاهد احداث بقاع متبرکه و قبور بقیع باشیم.

* فارس: هدف وهابیت از اقدام شوم در راستای تخریب قبور ائمه بقیع چه بود؟
- وهابیت در واقع یک فرقه ساخته شده انگلیسی بوده که امیال استکباری و صهیونیسمی را پیگیری کرده و دستورات آنها را اجرا می‌کند و در حقیقت ضد توحید و توحید‌مداری است.
فردی که در حال عبادت و صفوف به هم پیوسته مسلمانان در حال اقامه نماز، بمبی را در مسجد منفجر و هتک حرمت می‌کند از امت و دین اسلام خارج است.

* فارس: اقدامات دیگر وهابیت در راستای نمایاندن دشمنی خود با تشیع چیست؟
- وهابیت علاوه بر دشمنی با تشیع دشمن اهل سنت، قرآن و پیامبر اکرم(ص) است و جبهه مقابل وهابیت جبهه رسول‌الله، مقاومت و حقیقت است.
امروز مکاتب و مذاهب اهل سنت نیز درگیر مباحث وهابیت هستند و افراد خشونت‌طلب، بی‌منطق و دور از قرآن را قبول ندارند و همان دیدگاهی که برخی از برادران اهل سنت ما نسبت وهابیت دارند آن دیدگاه را عالم تشیع نیز دارد.
بارها وهابیت مورد اعتراض علمای اهل سنت قرار گرفته چراکه آنها دستخوش تجاوزات، ترور و خشونت وهابیت شده و هرگز مردم عربستان کشتار مردمان مظلوم خود را به دست وهابیت فراموش نمی‌کنند.
هرگز مردم مدینه هجوم وهابیت را به مسجد پیامبر اکرم(ص) که دارای حریم و حرمت است فراموش نخواهند کرد و هرگز مردم مسلمان ما توهین به بقیع و تخریب قبور ائمه بقیع را از یاد نمی‌برند.
کارنامه وهابیت کارنامه سیاه وابسته به انگلیس، استکبار و صهیونیسم است و کسانی که امروز وهابیت را پشتیبانی می‌کنند دولت‌های فاسدی هستند که به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می‌زنند و در حقیقت از فرهنگ حقیقی اسلام فاصله گرفته‌اند.
وهابیت امروز در همان هدفی حرکت می‌کند که صهیونیسم و استکبار حرکت می‌کند و این گروه کسانی هستند که با انسجام امت اسلام مخالفت می‌کنند و هرگز دل‌های آنها لحظه‌ای برای گرسنگان و مظلومان سومالی و مردمان درگیر در جنگ افغانستان نمی‌تپد و لحظه‌ای برای مردم مظلوم عراق تفکر نمی‌کنند و در پاکستان مشاهده می‌کنند که در مساجد خون مسلمانان به زمین ریخته می‌شود و سکوت می‌کنند؛ این افراد از امت اسلام و سیره رسول‌الله(ص) خارج بوده و دشمنان اهل بیت(ع) هستند چراکه اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) تنها پایه‌های انعکاس‌دهنده ندای وحی و تنها برگزیدگانی هستند که به عنوان حفِاظ اهداف پیامبر اکرم شناخته شده‌اند.

* فارس: فضیلت‌های بقیع که سبب دشمنی وهابیت شده چیست؟
- دشمنان اسلام به دلیل آنکه تشتت در صفوف ایجاد کنند و اجازه ندهند مسلمانان با یکدیگر متحد باشند از روز نخستی که اسلام پا به عرصه وجود گذاشته به توطئه چینی در‌ مسیر پیشرفت اسلام پرداخته‌اند.
یکی از توطئه‌های پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) انشعاباتی بوده که اتفاق افتاده و در قرن اخیر نیز قبیله‌ای به نام وهابیت رشد و نمو کرده و این قبیله و قومی است که مدعی دروغین نبوت، امامت و راهبری امت اسلام را داشته و طرز تفکر آنها منهای اسلام و پیامبر اکرم(ص) است.
این افراد از اسلام تصویر زشت و بدی در اذهان جامعه پیشرفته امروز به تصویر کشیدند و به یدک کشیدن نام اسلام و توجیه فعالیت‌های دور از منطق و فطرت خود بزرگ‌ترین خیانت آنها محسوب شده و با شلاق و تازیانه شرک به امت اسلام حمله می‌کنند.
حرمتی که آنها برای محمد بن وهاب قائل هستند برای محمد بن عبدالله(ص) قائل نیستند و این نخستین مرحله سقوط وهابیت است.
امیدواریم قشر تحصیلکرده اسلام به ویژه پژوهشگران و محققان چهره در نقاب کشیده شده وهابیت را به جامعه معرفی کنند و خیانت‌های این فرقه به امت اسلام و همکاری‌های آنها با انگلیس، استکبار و صهیونیسم را برملا کرده و با افشاگری و روشنگری جامعه را نسبت به شناختشان از این قبیله خون‌آشام وهابیت بیشتر آشنا کنند.

* فارس: آیا مصداق‌های قرآنی برای این عمل زشت وهابیون وجود دارد؟
- قرآن هرگز مسلمانی را که مرتکب قتل شود نخواهد بخشید و هرگز در حرکت وهابیت مشاهده نمی‌شود که در صفوف دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان به جبهه رفته باشند.
همکاری وهابیت با استکبار و صهیونیسم بارز و روشن است و این حرکت‌های بیدارگرانه تفکرات وهابیت را در منطقه شکسته و لازم است علمای اسلام با بیدار باشی که امروز در آنها مشاهده می‌شود صحنه‌ای را به وجود آورند که این قوم در محکمه عمومی در دیدگاه مسلمین جهان و مذاهب اربعه اسلام مورد محاکمه قرار گیرد و به مجازات خود برسد.

* فارس: چه ابزارها و راهکارهایی برای مبارزه با وهابیت نیاز است؟
- باید از ابزارهای اطلاع‌رسانی و فناوری‌های جدید استفاده کرده و بر همه نخبگان تشیع و تسنن لازم است که بیزاری خود را از این گروه که جز کشتار و جنگ، خشونت، آدم‌ربایی منطقی ندارند تا هتاکی آنها در منطقه بر همگان روشن شود و بیزاری امت اسلام از ناحیه بزرگان دین نسبت به آنها اعلام شود.
این گروه در گفتمان‌ها با علمای بزرگوار و مراجع تقلید و نخبگان محکوم شدند و نتوانستند پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشند چراکه هر حرکت غیرمنطقی پاسخ قانع‌کننده ندارد و به طور موضوعی و حکمی محکوم است.
امیدواریم با نیروهای مبلغ اسلام راستین و ناب بتوانیم جامعه را بیدار و واکسینه کنیم تا این میکروب ضد اسلام، ضد رسول‌الله و ضد نبوت و ضد توحید شناخته‌تر شود و جامعه آن را پس بزنند.

* فارس: آیا زمینه‌های بازسازی بقاع و بارگاه بقیع فراهم است؟
- زمینه بازسازی بقاع متبرکه خواسته عالم اسلام است و برادران اهل سنت قانع به این موضوع نیستند که خاندان رسول‌الله و اهل بیت(ع) بیش از این در مظلومیت قرار گیرند.
هتک حرمت به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) هتک حرمت به رسول خدا(ص) بوده و بدون تردید دفاع از حریم اهل بیت(ع) دفاع از شخص پیامبر اکرم(ص) است و برادران اهل سنت و علما این آمادگی را دارند که با دولت عربستان رایزنی شود و بتوانند برای اقامه و بازسازی مجدد بقاع متبرکه اقدام کنند.
اگر به موزه‌های برخی از کشورها مراجعه شود آثار بارگاه، تصاویر، عکس‌ها و فیلم‌هایی از گنبد و بارگاه ائمه اطهار(ع) در بقیع موجود است و لازم است با یک حرکت جهانی از یونسکو و دستگاه‌های بین‌المللی دیگر بخواهیم در بازسازی عتبات و بقیع امت اسلام را یاری دهند تا اجازه داده شود به طور مجدد این بقاع متبرکه احداث شود.
تخریب قبور امامین شریفین در سامرا بازمانده حرکت بقیع بود و همچنین این که امروز در بحرین به بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها و قرآن هتک حرمت می‌شود باقی‌مانده و بازمانده آن حرکت خبیثانه است و متاسفانه افراد حاکم بر فرقه وهابیت پیگیر این حرکت‌ها هستند.
بازسازی بقاع ائمه بقیع خواسته جامعه اسلامی است و با هر مسلمان آزاده‌ای گفت‌وگو شود خواسته این حقیقت هستند که باید بقیع صفا و منزلت خود را به دست آورد.

* فارس: وظیفه هر یک از مسلمانان در برابر احقاق حق ائمه بقیع چیست؟
- هر فرد باید امت اسلام را با توان خود در بازسازی بقاع متبرکه کمک و یاری دهد و اگر درخواست کنیم شاهد خواهیم بود میلیون‌ها انسان آزاده حاضر هستند هستی خود را بفروشند و در راه رضای مودت، محبت و دوستی با اهل بیت(ع) که خواسته پیامبر، قرآن و خدای مهربان است به منصه ظهور بگذارند.
آن دسته از برادران که اغفال این فرقه شده‌اند به قرآن و دستورات پیامبر بازگشت کنند و اگر می‌خواهند مورد هدایت حقیقی رسول‌الله(ص) قرار گیرند دست از دامن قرآن کوتاه نکرده و در برابر آیات قرآن تفسیرهای بی‌خردانه خود را اجرا نکنند.
امیدواریم بزرگ و کوچک فرقه وهابیت مورد هدایت پیامبر اسلام(ص) قرار گیرند و به اسلام بازگردند و افرادی که به اعمال خشونت‌آمیز مانند ترورها و آدم‌ربایی و تخریب مساجد پرداختند به قانون گرفتار شوند و امت اسلام جزای آنها را داده و هر چه سریع‌تر مجازات شوند.
..................................................
گفت‌وگو از ایمن‌سادات موسوی‌نژاد
..................................................
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول