اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد:

یک نوبته‌‌سازی 85 درصد از مدارس ابتدایی هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان از فراهم‌سازی زمینه‌ها در راستای یک نوبته شدن 85 درصد از مدارس ابتدایی این استان برای سال تحصیلی پیش روی خبر داد.

یک نوبته‌‌سازی 85 درصد از مدارس ابتدایی هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ناهید سلیمانی شامگاه دوشنبه در جمع کارشناسان آموزش ابتدایی ادارات آموزش پرورش سراسر استان اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح به ترتیب هر سال یک پایه از مقطع ابتدایی مشمول تغییر کلی خواهد شد تا فرآیند نهایی طرح تکمیل شود.
وی تصریح کرد: مقدمات اجرایی این طرح که شامل آموزش ویژه معلمان پایه اول بر اساس محتوای جدید کتب درسی که مشمول تغییر کلی شده‌اند فراهم و 31 هزار کلاس اولی در یک‌هزار و 850 مدرسه ابتدایی در سراسر استان را در بر خواهد گرفت.
این مسئول بیان کرد: آموزش و پرورش استان هرمزگان با توجه به جدید‌التالیف بودن کتب این پایه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه معلمان پایه اول کرد تا براساس استانداردهای تدوین شده، در مسیر تحول بنیادین نظام آموزشی کشور فعالیت کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با اشاره به فراگیری طرح یک نوبته شدن مدارس، اظهار کرد: در راستای تاکید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر یک نوبته شدن مدارس، تاکنون بیش از 85 درصد مدارس ابتدایی استان یک نوبته شده است که این امر نقش بسزایی در ارتقا کیفیت تحصیلی در این مقطع حساس دارد.
وی ادامه داد: در این طرح، برای پوشش کامل 143 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جاری، نیازمند تامین زیر‌ساخت‌های لازم از جمله فضای فیزیکی و همچنین نیرو هستیم تا 15 درصد مدارس باقی مانده نیز تکمیل شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین با اشاره به اجرای طرح "مدرسه زندگی"، خاطر‌نشان کرد: توسعه این مدارس در سال جدید تحصیلی به جد مد نظر است و به 18 مدرسه خواهد رسید.
سلیمانی افزود: سال گذشته چهار مدرسه در سطح شهر بندرعباس فعالیت آزمایشی خود را به عنوان پایلوت کشوری در این طرح آغاز کردند که‌ اجرای موفق آن و تحسین مقامات وزارت آموزش و پرورش، زمینه گسترش این مدارس را فراهم کرد.
به گفته وی، امسال علاوه بر چهار مدرسه دیگر در شهر بندرعباس، 10 مدرسه زندگی نیز در شهرستان‌های شرق استان ایجاد خواهد شد که زمینه را برای گسترش فراگیر آن هموار خواهد کرد.
معاون آموزش ابتدایی هرمزگان اجرای این طرح را در راستای تحقق شعار "مدرسه خانه دوم بچه‌ها" عنوان کرد که علاوه بر آموزش‌های متداول، به رشد همه‌جانبه استعدادهای دانش‌آموزان نیز توجه و تلفیقی است از مدرسه و نهاد خانواده که با تشریک مساعی اولیا و مربیان و همت دانش‌آموزان فضای با نشاطی را در این واحدهای آموزشی فراهم می‌کند.
این مقام مسئول در ادامه از عملیاتی شدن طرح سبک‌سازی کیف دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: علاوه بر این طرح، امسال با همکاری معاونت پرورشی، طرح میان وعده غذایی نیز در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود که شامل توزیع بسته‌های غذایی سالم با هدف تقویت نشاط و شادابی دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول