اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پژوهشکده باقرالعلوم(ع)؛

کتاب «عرائس الحدیث» منتشر شد

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) از انتشار کتاب «عرائس الحدیث» توسط پژوهشکده باقرالعلوم (ع) خبر داد.

کتاب «عرائس الحدیث» منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، سید روح الله دعائی گفت: کتاب عرائس الحدیث یا «المکنون فی حقائق الکلم النبویه» با تحقیق و تصحیح علی صدرایی خویی و تعلیق و تحشیه علی امینی نژاد منتشر شد.
وی گفت: ابو محمد روزبهان بن ابی نصر بن روزبهان بقلی فسایی شیرازی معروف به روز بهان بقلی و شیخ شطاح فارس، از عارفان دانشمند سده ششم و هفتم هجری قمری است.
دعایی با ارائه توضیحاتی در مورد این کتاب گفت: ویژگی دیگر این اثر آن است که دربردارنده بیشتر احادیث عرفانی است که در کتاب‌های عارفان به آنها استناد می‌شود.
مدیر روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم تصریح کرد: این اثر به خوبی نگرش عارفان بر احادیث نبوی و نحوه تفسیر و تأویل آنها را نشان می‌دهد، در این کتاب حدود 376 حدیث از کلمات حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله، شرح و تفسیر عرفانی شده، که در نوع خود بی نظیر است.
«سخن پژوهشکده»، «مقدمه مصحح»، «مقدمۀ المحشی»، «خطبۀ الکتاب»، «سبب تألیف الکتاب»، «القسم الاول: ما قاله المصنف فی تفسیر الحادیث النبویۀ»، «القسم الثانی: حدیث الاغانۀ و بیان اقوال المشایخ فی شرحه»، «القسم الثالث: کلمات المشایخ فی شرح بعض الاحادیث النبویۀ صلی الله علیه و آله» و... از جمله بخش‌های این کتاب به شمار می‌رود.
وی اظهار داشت: این کتاب تا کنون به نام‌های متعددی نامیده شده و گویا مؤلف نامی برای آن انتخاب نکرده است.
کتاب عرائس الحدیث که به زبان عربی تألیف شده است، در سال1390 با شمارگان 1000 نسخه در 448 صفحه با قیمت 7000 تومان به همت انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام منتشر شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول