اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ورزش و امور جوانان استان اصفهان:

بخش خصوصی امید ورزش اصفهان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره ورزش و امور جوانان استان اصفهان گفت: ورود صنایع و بخش خصوصی در ورزش که در قالب باشگاه‌های خصوصی فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند، امید ورزش استان اصفهان قلمداد می‌شوند.

بخش خصوصی امید ورزش اصفهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رشید خدابخش یکشنبه شب در نخستین گردهمایی هم‌اندیشی مدیران باشگاه‌های استان اصفهان با مدیرکل اداره ورزش و امور جوانان این استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه مسلم است، اینکه نقش باشگاه‌ها در پیشرفت ورزش کشور غیرقابل انکار است و استان اصفهان هم به دلیل برخورداری از باشگاه‌های خصوصی و تأثیرگذار که از مدیران متعهد و متخصص سود می‌برند، دارای ظرفیت قوی در این زمینه است.
وی ادامه داد: به همین دلیل به منظور دسترسی به تعاملات و مشارکت‌های مفیدتر ایجاب می‌کند که در راستای تحقق اهداف سند راهبردی ورزش استان چنین نشستی برای نخستین بار به انجام برسد تا در نهایت ورزش استان و حتی کشور نفع ببرند.
مدیرکل اداره ورزش و امور جوانان استان اصفهان با بیان اینکه باشگاه‌های خصوصی امید ورزش استان اصفهان هستند، افزود: با توجه به ممنوعیت هزینه‌کرد دولت در ورزش حرفه‌ای این باشگاه‌ها هستند که باید آینده ورزش استان و ایران اسلامی را بسازند و به حضور موفقیت‌آمیز خود تداوم بخشند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های به نقش باشگاه‌ها در موفقیت‌های ملی اشاره و تصریح کرد: در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو چهار مدال طلایی که ورزشکاران اصفهانی نصیب کاروان ورزش ایران کردند، نقش غیر قابل انکار باشگاه‌های اصفهانی را نشان می‌دهد و ارزش این افتخارآفرینی زمانی بیشتر نمود می‌یابد که تا پیش از بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو ورزشکاران اصفهانی تنها دو مدال طلا آن هم در رشته کشتی به دست آورده بودند.
خدابخش با اشاره به اینکه در این نشست‌ها در صددیم به نقش مشترک اداره ورزش و امور جوانان و باشگاه‌ها برسیم تا با درک اهدافی که پیش‌رو داریم استراتژی‌های خود را مشخص کنیم، ادامه داد: در این نشست‌ها می‌توانیم دریابیم که آیا باشگاه‌هایی می‌توانند نقش خود را در بهبود اوضاع افتخارات ملی ارتقا دهند و در پدید آمدن ورزشکار اصفهانی که توانایی دست‌یابی به مدال المپیکی داشته باشد، سهیم باشند یا این هدف را دنبال نکنند.
وی مدیریت واحد در سیاست‌گذاری ورزش با دست‌یابی به تفکر مشترک را مهم تلقی کرد و ثمرات آن را موفقیت‌های بیشتر ورزش در ابعاد همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای دانست.
مدیرکل اداره ورزش و امور جوانان استان اصفهان با بیان اینکه سند راهبردی ورزش استان اصفهان با 15 هزار نفرساعت کار کارشناسی تدوین شده است، تصریح کرد: بنابراین با این نشست‌ها مشخص می‌شود باشگاه‌ها تا چه میزان برای تحقق این اهداف می‌توانند مشارکت کنند، نباید از نظر دور داشت که در بسیاری از اهداف اداره ورزش و باشگاه‌ها مشترکند از همین رو تعامل می‌تواند شرایط مناسبی را فراهم آورد تا ورزش در کشور ما توسعه یابد.
وی اضافه کرد: وقتی تعامل صورت گیرد ورزش استان و حتی کشور سود می‌برند، در این نشست‌ها این دیدگاه نیز دنبال می‌شود که چرا در یک رشته سه تیم از استان در لیگ برتر فعالیت دارند و در رشته‌های مدال‌آوری چون وزنه‌برداری و تکواندو، استان از داشتن نماینده در لیگ برتر محروم است، اگر این تعاملات پس از بررسی‌های کارشناسی و رسیدن به اهداف مشترک به وجود آید نقش خود را در قبال جامعه نیز بهتر از پیش ایفا کرده‌ایم.
خدابخش جایگاه 26 اصفهان در سرانه فضاهای ورزشی کشور را بسیار ضعیف قلمداد کرد و اظهار داشت: این سرانه ضعیف در حالی گریبان ورزش اصفهان را گرفته که از سال گذشته با افتتاح 250 هزار متر مربع اماکن ورزشی از جایگاه بیست و نهم به رده فعلی رسیدیم، به همین منظور نقش باشگاه‌ها نیز در این هدف اهمیت فراوانی دارد و از سویی جای خوشحالی دارد که برخی باشگاه‌ها در زمینه ساخت و ساز نیز فعالیت‌هایی را آغاز کردند.
وی تاکید کرد: قرار است به زودی شورای سیاست‌گذاری ورزش با حضور استاندار و همچنین پنج نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضا رسمیت یابد تا نقش مشترک باشگاه‌ها و اداره ورزش و جوانان بیشتر نمایان و در راستای تحقق اهداف که مهم‌ترین آن ارتقا سلامتی مردم است دست یابیم.
به گزارش فارس، در این نشست مدیرعامل باشگاه سپاهان، مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب‌آهن، مدیرعامل فولاد ماهان، سرپرست باشگاه توزین الکتریک، مدیرعامل فیروز صفه، مدیرعامل سپاهان نوین، مدیر عامل نفت پایتخت و مدیرعامل گیتی‌پسند نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول