اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرستان‌های مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

۲۷ هزار طلبه خواهر در کشور فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون شهرستان‌های مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور از فعالیت افزون بر ۲۷ هزار و ۳۲۲ طلبه خواهر در کشور خبر داد.

۲۷ هزار طلبه خواهر در کشور فعالیت می‌کنند
حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان در حاشیه مراسم معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: هم اکنون ۱۶هزار طلبه خواهر در سراسر کشور مشغول به تحصیل است.
وی به فعالیت ۲۷۴ مدرسه سطح دو و ۴۴ مدرسه سطح سه در کشور اشاره و تأکید کرد: در چهارمحال و بختیاری چهار مدرسه حوزه علمیه سطح دو و یک مدرسه سطح سه وجود دارد.
ابراهیمیان افزود: این مدارس در نقاط مختلف کشور و شهرهای گوناگون استقرار یافته اما مدیریت متمرکز حوزه‌های علمیه خواهران در قم مستقر است.
معاون شهرستان‌های مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور راه‌اندازی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران را اقدامی جدید برشمرد و افزود: این موضوع با هدف تمرکززدایی انجام گرفته و انتظار میرود آثاری شامل سرعت بخشیدن به انجام امور فرهنگی و تبلیغی را به دنبال داشته باشد.
وی نقش بانوان در جامعه را مؤثر و مفید بیان و تصریح کرد: دشمن با درک این نقش حساس دانسته با اثرگذاری بر این قشر میتواند بر تمام جامعه اثر داشته باشد.
ابراهیمیان حوزه‌‌های علمیه خواهران را یکی از بهترین پایگاه‌های مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان دانست و گفت: در چهارمحال و بختیاری چهار حوزه علمیه وجود دارد و باید مسئولان اجرایی استان زیرساخت‌ها و سخت افزارهای لازم برای توسعه حوزه‌های علمیه در این استان را فراهم کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های اجرای حوزه‌های علمیه، گفت: بومی شدن امور آموزشی، بهبود منابع مالی استانی و ملی، بهره‌وری در مدیریت فرهنگی، ارتقای سطح کیفی و جذب منابع پایدار از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در حوزه محسوب می‌شود.
ابراهیمیان با اشاره به تهاجم عظیم ضد‌فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی گفت: تئوری نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فقه پویایی تشیع بوده و نقش حوزه‌ای علمیه در این زمینه بیبدیل و تفکر دینی و اندیشه دینی تعیین کننده میسر انقلاب اسلامی است.
وی افزود: طلاب دینی نقش مهمی در تبیین ارزش‌ای اسلامی شیعی داشته و حفظ روحیه جوانی و نشاط، ضوابط گرایی، تدین و تذهیب و رعایت سنت‌ای اخلاقی حاکم بر حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین ویژگیهای این مراکز علوم دینی محسوب می‌شود.
گفتنی است روز گذشته با حضور معاون شهرستان‌های مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور حجت الاسلام یدا... رحمانی به عنوان مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری منصوب و معرفی شد.
همچنین دفتر مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در خیابان ۱۷ شهریور بهره‌برداری و راه اندازی شد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول