اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

تعداد طلاب متناسب با جمعیت موجود نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه به نسبت هر 500 نفر باید یک روحانی داشته باشیم، گفت: نسبت جمعیت طلاب به جمعیت کشور فاصله معناداری دارد.

تعداد طلاب متناسب با جمعیت موجود نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: طلاب برای نشر معارف اسلامی، شیعی و تفکر امام و انقلاب اسلامی تلاش میکنند و در گذشته این کار بوده و در آینده نیز ان‌شاالله ادامه مییابد و کاری که ما در سازمان تبلیغات داریم نشر معارف اسلامی است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: نگرش امام راحل در تأسیس سازمان تبلیغات همین بوده که ما بعد از انقلاب اسلامی سازمانی نیاز داریم که ساماندهی امر تبلیغ دین در کشور و حتی در آن زمان در ماورای مرزها را انجام دهد.
وی عنوان کرد: نگاه رهبری نیز چنین است ولی اکنون با این تفاوت که نشر معارف اسلامی در درون محدوده جغرافیای جمهوری اسلامی ایران به عنوان هدف و وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی شمرده میشود.
خاموشی با اشاره به اهداف سازمان تبلیغات تصریح کرد: سازمان تبلیغات دستگاه حاکمیتی است و اساسنامه خود را مصوب رهبری میداند و این اساسنامه اهدافی را در پی دارد، م یک نقش میانی در عرصه تبلیغ و ترویج تفکر اسلامی برای خود قائل هستیم؛ هدایت، حمایت و نظارت را برای شبکه تبلیغی مردم، نهادهای دینی، حوزه‌های علمیه، مادحین، عرصه به کارگیری هنر و نشر قائل هستیم و با این نگاه اگر به کارنامه خود بنگریم سازمان میتواند گزارشی از کار خود با شاخص ارائه دهد.
وی یادآور شد: ما هنگامی که وارد این سازمان شدیم، اعزام مُبلغ نزدیک به 10 هزار نفر بود که امروز با همکاری حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات به 42 هزار نفر رسیده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی توضیح داد: میزان تشکل‌های ثبت شده نیز به 40 هزار تشکل دینی رسیده است که البته علاوه بر این تشکل‌ها،‌ هیئت‌های مذهبی مدارس و دانشجویی را نیز داریم؛ در عرصه فناوری نیز سازمان خدمات شاخصی دارد و امروز در فناوری یکی از نهادهای قابل اعتنا برای نظام اسلامی هستیم.
وی یادآور شد: در عرصه فضای مجازی نیز کارهای خوبی صورت گرفته است و در عرصه نشر نیز در سال گذشته دو انتشاراتی وابسته به سازمان تبلیغات یعنی امیر کبیر و سوره مهر رتبه نخست را در نمایشگاه کتاب کسب کردند.
خاموشی تأکید کرد: ما فکر میکنیم این دستگاه فرهنگی حاکمیتی وظیفه‌اش علاوه بر تحقق اهداف، گوش دادن دقیق به فرمان‌های فرمانده فرهنگی نظام اسلامی است.
وی در ادامه خواستار تخصیص به موقع بودجه ارتقای شاخص‌های فرهنگی به سازمان تبلیغات از سوی دولت شد و اظهار کرد: از دولت تقاضا داریم تصمیم خوبی که طی دو سال گذشته اتخاذ شده و ایجاد سرفصل ارتقای شاخص‌های فرهنگی را در استان‌ها و بودجه کلان کشور دیده‌اند که در بودجه سال 89 متوسط دریافت نزدیک به 30 درصد بود که در سال جاری تقاضا داریم این تخصیص زودتر ابلاغ شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهتمام دولت در حوزه فرهنگی گفت: در زمانی که دولت در بحث خانه عالم اهتمام کرد، تا به امروز چند هزار خانه عالم احداث شد که نشان میدهد اگر دولت تصمیمی برای تحقق وعده‌های فرهنگی بگیرد محقق خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به نسبت تعداد طلاب به جمعیت اعلام کرد: نسبت طلاب به نیاز ما فاصله معناداری دارد و باید جذب حوزه‌های علمیه بیشتر شود و ما باید نسبت به هر 500 نفر حداقل یک روحانی داشته باشیم که این امر تحقق نیافته است و باید مراجع تقلید، نظام اجرایی کشور و کسانی که در این زمینه تخصص دارند این بحث را جدی حمایت کنند تا نسبت جمعیت طلاب به جمعیت خود به رقم مورد انتظار برسد.
خاموشی در ادامه با تقدیر از مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: کسی که امروز با ایشان وداع ظاهری میکنیم، جزو مدیران کارآمد، دلسوز و جهادگر در این عرصه بودند و در سازمان تبلیغات استان تجربه خوبی نهفته است و آقای نعمت‌اللهی مدیر جدید تبلیغات اسلامی استان میتواند از این تجارب استفاده کند و این تجارب ذیقیمت است
وی یادآور شد: آقای نعمت‌اللهی تجارب خوبی در بوشهر و هرمزگان دارند، زمانی که پیشکسوتانی در سازمان تبلیغات بازنشست میشوند افراد مجربی جایگزین شده تا ساماندهی دقیق را در استان شاهد باشیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: استان قزوین استان فرهنگی، کشاورزی و صنعتی است و دارای پیشینه غنی تاریخی است و عالمان بزرگی دارد بنابراین استان خاصی است و آقای نعمت‌اللهی از تجارب و سابقه خود در این استان استفاده کرده و از دست‌اندرکاران و مسئولان استان تقاضا داریم که تعاملی بیش از گذشته داشته باشند.
وی گفت: ما منتظر نقشه مهندسی فرهنگ از شورای انقلاب فرهنگی هستیم که نقش دستگاه‌ها دقیق‌تر در حوزه فرهنگ مشخص میشود و ما به صورت جامع به استان‌ها ابلاغ کرده تا از این مسیر تعامل ملی را شاهد باشیم.
در پایان این مراسم از حجت‌الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان تقدیر و علی نعمت‌اللهی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین معرفی شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول