اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار خرم بید صورت گرفت؛

افتتاح ساختمان اورژانس بین‌جاده‌ای شهیدآباد

خبرگزاری فارس: ساختمان اورژانس بین‌جاده‌ای 115 شهیدآباد در محور شیراز – اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح ساختمان اورژانس بین‌جاده‌ای شهیدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمبید، ساختمان اورژانس 115 بین جاده‌ای شهیدآباد با حضور فرماندار خرم بید، بخشدار مشهد مرغاب، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده و مسئولان محلی در محور شیراز – اصفهان و در 2 کیلومتری روستای شهیدآباد برای خدمات‌رسانی سریع و به موقع به مصدومان حوادث جاده‌ای در این محور ترانزیتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
داود ایوبی فرماندار خرم‌بید صبح امروز در این مراسم با اشاره به اهمیت مقوله گسترش زیرساخت‌های لازم برای توسعه و پیشرفت اظهار داشت: جاده‌های ارتباطی، امروزه نقش بسیار مهمی در شتاب دادن به روند پیشرفت اقتصادی در هر کشور داشته و دارند.
وی افزود: به دلیل حجم بالای ترافیکی در محور شیراز –اصفهان و به ویژه در گردنه شهیدآباد نیاز مبرم به راه‌اندازی یک واحد اورژانس جاده‌ای احساس میشد که این مهم با پیگیریهای به عمل آمده و از محل اعتبارات سفر نخست ریاست جمهوری محقق شد.
فرماندار خرم بید هزینه ساخت این واحد اورژانس را 500 میلیون ریال با زیربنای 130 متر مربع و مدت اجرای آن را 12 ماه از اواخر تابستان سال 89 تا کنون اعلام کرد.
زمین مورد نیاز اجرای این طرح از سوی خیر، حاج شهباز نجفی به میزان 650 متر مربع اهدا شده است.
همچنین طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی دشت قادرآباد با 13 میلیارد ریال اعتبار پیش از ظهر امروز به بهره‌برداری رسید.
داود ایوبی در مراسم بهره‌برداری از این طرح با اشاره به بروز پدیده خشکسالی، استفاده بهینه از منابع آب موجود را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به افت منابع آب در کشور چاره‌ای جز استفاده از روش‌های نوین آبیاری از جمله قطره‌ای و بارانی نداریم.
وی افزود: کشاورزی ما سنتی است و باید با برنامه‌ریزی صحیح به سمت کشاورزی مکانیزه حرکت کنیم تا بتوانیم از منابع آب و خاک موجود حداکثر استفاده را ببریم.
در این مراسم که مدیر جهاد کشاورزی خرم بید، بخشدار مشهد مرغاب و دیگر مسئولان شهرستان حضور داشتند طرح شبکه آبیاری و زهکشی دشت قادرآباد با 13 میلیارد ریال اعتبار به طول 10 کیلومتر با 21 مسیر، 60 سانتیمتر کف‌سازی سیمانی، 220 سانتیمتر دهانه بالای کانال با ارتفاع 80 سانتیمتر و ضخامت دیواره ستونی 10 سانتیمتر از محل اعتبارات خشکسالی و با حجم آبگیری 200 هزار متر مکعب افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
30 خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند شده و سالانه با ذخیره 200 هزار متر مکعب آب، این طرح کمک شایانی به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی می‌کند.
انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول