اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت انجام شد؛

افتتاح اورژانس 60 تخته بیمارستان ولی‌عصر زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه اورژانس بیمارستان ولی‌عصر (عج) دارای 60 تخت است، گفت: این اورژانس قابلیت پذیرش 100 تخت را در مواقع بحرانی دارد.

افتتاح اورژانس 60 تخته بیمارستان ولی‌عصر زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح بخش اورژانس 60 تخته بیمارستان ولی‌عصر (عج) بخش مسمومان و icu را از جمله بخش‌های این اورژانس عنوان و تصریح کرد: در مجموع این اورژانس یکی از مجهزترین اورژانس‌های کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به افزایش ارائه خدمات در بخش بهداشت و درمان طی چند سال گذشته در استان زنجان بخش اورژانس بیمارستان ولی‌عصر (عج) را یکی از اورژانس‌های منحصر به فرد کشور معرفی کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: در مجموع یک دهم بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی استان زنجان از استان‌های دیگر هستند.
وی با اشاره به اینکه زباله‌های بیمارستانی استان به صورت غیر بهداشتی امها می‌شدند، بر تهیه دستگاه‌های امهای زباله به صورت بهداشتی تاکید کرد و افزود: در اغلب بیمارستان‌های استان دستگاه امهای زباله نصب شده یا در حال نصب است.
سروری اضافه کرد: در حال حاضر 15 خدمت فوق تخصصی در استان زنجان به بیماران ارائه می‌شود.
وی از صدور مجوز برای احداث بیمارستان‌ خصوصی نیز سخن گفت و تصریح کرد: تسهیلاتی نیز برای تکمیل درمانگاه شفا در نظر گرفته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان درصد رشد تخت‌های مراقبت‌های ویژه، دیالیز، سی‌تی‌اسکن، را در زمان دولت نهم و دهم را به ترتیب 52 درصد، 61 درصد، 67 درصد اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه تخت‌های اورژانس استان از 74 تخت سال 84 به 184 تخت افزایش یافته است، افزود: این نشان از رشد 70 درصدی این تخت‌ها طی مدت زمان انجام وظایف دولت‌های نهم و دهم دارد.
سروری با اشاره به افزایش 400 درصدی دوره‌های تحصیلات تکمیلی نسبت به سال 84 ابراز امیدواری کرد: قبل از پایان سال جاری جشن برگزاری نخستین دوره فوق تخصصی در مرکز زنجان برگزار شود.
همچنین با حضور مسئولان استانی تعاونی خدمات بهداشتی مدائن نیز که در منطقه کوی فرهنگ واقع شده است، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این تعاونی که به نام درمانگاه شبانه‌روزی دی نامگذاری شده است، با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان و توسط بخش خصوصی احداث شده است.
این درمانگاه دارای بخش‌های دندانپزشکی، مامایی پزشک عمومی، تزریقات و پانسمان و همچنین یک داروخانه که در جنب ساختمان قرار دارد، دایر شده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول