اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری خوابگاه‌های دانشجویی کرمان:

آیین‌نامه خوابگاه‌های دانشجویی تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگذاری خوابگاه های خودگردان دانشجویی استان کرمان گفت: آیین‌نامه خوابگاه‌های دانشجویی تدوین می‌شود.

آیین‌نامه خوابگاه‌های دانشجویی تدوین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اکبر نظری پیش از ظهر امروز در همایش مدیریت و اخلاق اسلامی در دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: خوابگاه‌های خودگران استان در سال جاری کمترین مشکلات را دارند، اما باید مشکلات نادری را هم که در خوابگاه‌ها وجود دارد، برای سال تحصیلی جدید از بین ببریم.
وی با اشاره به مشکلات خوابگاه‌ها افزود: نداشتن مدیر داخلی در تعداد کمی از خوابگاه‌ها یکی از مشکلات نادری است که شورا تأکید بسیاری بر آن دارد.
اکبری در مورد دیگر مشکلات خوابگاه‌های غیردولتی در سطح استان کرمان تصریح کرد: مسائل بهداشتی در خوابگاه‌ها نیز که از طرف اداره بهداشت و دانشجویان در مورد آن تذکراتی داده شده است، باید جدی گرفته شود.
وی ابراز داشت: دانشجویان همچنین به دلیل حساسیت‌های سنی که دارند، برای همسایگان خوابگاه‌ها مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کنند که مسئولان و مدیران خوابگاه‌ها باید با کنترل تردد و ثبت حضور و غیاب آنان این مشکل را نیز برطرف کنند.
معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان داشت: با نزدیکی شروع ترم جدید، مدیران خوابگاه‌ها برای تبلیغ باید از فرم مخصوصی که شورای سیاستگذاری خوابگاه‌ها به صورت یکسان تهیه کرده است، استفاده کنند.
وی گفت: در سال جاری در رتبه‌بندی خوابگاه‌ها، بازنگری و درجه‌گذاری شده و بیش از 100 بازدید از خوابگاه‌ها صورت گرفته و باید مدیران و مسئولان خوابگاه‌ها با توجه به درجه‌ای که دارند به دانشجویان امکانات ارائه دهند.
نظری خاطرنشان کرد: مسئولان خوابگاه‌ها باید در خوابگاه‌ها حضور فیزیکی داشته باشند تا دانشجویان بتوانند، مشکلات خود را در آن مورد مطرح کنند.
وی اذعان داشت: مدیران خوابگاه‌ها باید تأییدیه اماکن را بگیرند تا بتوانند از وام در نظر گرفته شده، استفاده کنند.
نظری عنوان کرد: خوابگاه‌ها باید پیگیر استحکام ساختمان باشند و خوابگاه‌هایی هم که قصد جابه‌جایی ساختمان را دارند، باید بحث نظام مهندسی را در ساخت ساختمان جدی بگیرند.
رئیس شورای سیاستگذاری خوابگاه‌های خودگردان استان کرمان در ارائه گزارش عملکرد این شورا ابراز داشت: از سال 84 این شورا 46 جلسه در دبیرخانه این شورا برگزار کرده که نظارت و راه‌اندازی خوابگاه‌ها را بررسی کرده است.
وی افزود: 200 شکایت‌ دانشجویان در این شورای سیاستگذاری خوابگاه‌های خودگردان استان کرمان بررسی شده است و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.
نظری تصریح کرد: در حال حاضر در استان کرمان 59 خوابگاه دخترانه و 10 خوابگاه پسرانه فعالیت دارند که این تعداد 4 هزار و 160 دختر و 730 دانشجوی پسر را اسکان داده‌ و از سال 84 کار خود را آغاز کرده‌اند.
وی ابراز داشت: بیش از 120 بازدید از خوابگاه‌ها توسط شورای سیاستگذاری در سال جاری انجام شده است و مسئولان کشوری نیز بیش از 80 بازدید از خوابگاه‌های استان داشته‌اند.
نظری بیان داشت: تنظیم آیین‌نامه خوابگاه‌ها، برگزاری جلسه با مسئولان آن‌ها و همایش‌ها از جمله کارهای انجام شده، توسط شورای سیاستگذاری است.
به گزارش فارس، ظهر امروز سمینار مدیریت و اخلاق اسلامی با حضور مدیران خوابگاه‌های خودگران استان کرمان در دانشگاه باهنر کرمان پایان یافت و در پایان از 13 مدیر خوابگاه‌های برتر دانشجویی سطح استان کرمان تجلیل شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول