اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

افزایش 92 درصدی صادرات منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد 92 درصدی ارزش صادرات غیرنفتی از این منطقه خبر داد.

افزایش 92 درصدی صادرات منطقه آزاد انزلی
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بهمنی پیش از ظهر امروز در جلسه سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به حجم مبادلات تجاری در این منطقه اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال ارزش کالای ترانزیت خارجی از طریق منطقه آزاد انزلی حدود 150 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15.60 درصد رشد داشته است.
وی رشد 92 درصدی ارزش صادرات غیر نفتی از طریق این منطقه را یکی از رویدادهای مهم تلقی کرد و افزود: میزان صادرات غیرنفتی از مسیر منطقه آزاد انزلی در این مدت به حدود 33 میلیون دلار رسیده درحالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان حدود 17 میلیون دلار بود.
رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی درباره وزن صادرات غیر نفتی گفت: در مدت مذکور 45 هزار و 222 تن کالا از مسیر منطقه آزاد انزلی صادر شده که این میزان با توجه به حجم 35 هزار و 195 تنی مدت مشابه سال گذشته حدود 29 درصدی رشد دارد.
وی با بیان اینکه ارزش کالای ترانزیت خارجی از طریق منطقه آزاد انزلی حدود 150 میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15.60 درصد رشد داشته است.
بهمنی ارزش ترانزیت خارجی از مسیر منطقه آزاد را حدود 150 میلیون دلار به وزن 163 هزار و 771 تن عنوان کرد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته ارزش کالای ترانزیت شده حدود 129 میلیون دلار به وزن 193 هزار و 282 تن بوده است.
این مسئول ارزش واردات ترخیص شده در مدت مذکور را حدود یک میلیارد و 188 میلیون دلار اعلام کرد و متذکر شد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حدود یک میلیارد و 170 میلیون دلار بوده، 1.56 درصد رشد داشته است.
این مسئول درباره محصولات صادراتی بیان داشت: محصولات نباتی و محصولات نساجی، پلاستیکی، صنایع غذایی، فلزات معمولی و مصنوعات آن و محصولات صنایع شیمیایی بوده که به صورت زمینی و دریایی از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، عراق و ترکیه صادر شده است.
وی عمده کالای وارداتی از طریق گمرکات گیلان را آهن‌آلات، چوب و تخته، ماشین‌آلات و وسایل مکانیک عنوان کرد و یادآور شد: این کالا از کشورهای جمهوری روسیه، امارات متحده عربی و آذربایجان به کشور وارد شده است.
بهمنی در زمینه اثرات مثبت واردات مواد اولیه برای مصرف در واحدهای تولیدی محدوده این منطقه و کشور اذعان داشت: فرآوری مواد اولیه وارد شده به مناطق آزاد به‌ویژه منطقه آزاد انزلی توسط وارد کنندگان برای مصرف در کارخانه‌های داخلی موجب ایجاد ارزش افزوده در کالای تولیدی و کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی می‌شود که این امر توان رقابتی کالای تولید ملی را در بازارهای بین‌المللی افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به افزایش میزان صادرات می‌شود. 
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول