اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری گیلان خبر داد:

مطالعه بزرگراه ملاسرا‌ ـ شفت ‌ـ زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری گیلان از مطالعه پروژه احداث بزرگراه و راه اصلی ملاسرا‌ ـ شفت ـ زنجان خبر داد.

مطالعه بزرگراه ملاسرا‌ ـ شفت ‌ـ زنجان
سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه چند پروژه راه اصلی در گیلان در دست مطالعه در وزارت راه و شهرسازی است، اظهار داشت: احداث راه اصلی ملاسرا ‌- شفت ‌- زنجان یکی از پروژه‌های مهم و در دست مطالعه در وزارت راه و شهرسازی است.
وی راه اصلی کلاچای ‌- رحیم‌آباد ‌ -قزوین را از دیگر پروژه‌های در دست مطالعه وزارتخانه مذکور عنوان کرد و افزود: اجرای چهار خطه کردن مسیر فومن ‌- پونل و مطالعه کنار گذر غربی رشت با عنوان مسیر خمام از دیگر پروژه‌های در دست مطالعه است.
مدیرکل راه و ترابری گیلان به پروژه‌های در دست اجرای این استان اشاره کرد و بیان داشت: راه اصلی سنگر ‌- سیاهکل ‌‌- بازکیاگوراب از پروژه‌های در دست اجرا در گیلان است.
این مسئول احداث پل‌های بزرگ 300 متری سفیدرود، پل بزرگ با یک دهانه 153 متری در آستانه‌اشرفیه، چهار خطه کردن راه موجود آستانه‌اشرفیه به بندر کیاشهر، یک خط عبوری به محور فعلی رودبار ‌- منجیل و چهار خطه کردن راه شلمان ‌- املش را از دیگر پروژه‌های در دست اجرا عنوان کرد.
علیپور با اشاره به پروژه راه‌آهن گیلان متذکر شد: راه‌آهن قزوین - ‌رشت‌ - انزلی ‌- آستارا به دلیل اشتغالزایی بالا یکی از پروژه‌های مهم عمرانی در گیلان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این پروژه پس از به نتیجه رسیدن موجب اشتغالزایی پایدار می‌شود، افزود: با احداث راه‌آهن شلوغی جاده‌ها به ویژه مسیر رشت ‌- رودبار به طرف راه‌آهن انتقال می‌یابد که به نفع مردم است.
این مسئول با بیان اینکه 100 درصد جابه‌جایی مسافر و کالا از طریق راه‌آهن انجام می‌شود، ابراز داشت: احداث این پروژه نقش بسیار موثری در ایجاد تحول استان دارد.
مدیرکل راه و ترابری گیلان آزاد راه رشت ‌- قزوین را با کیفیت‌ترین آزاد راه موجود دانست و تصریح کرد: این آزاد راه نقطه متمایز گیلان به عنوان تنها استان شمالی کشور به پایتخت است.
علیپور متذکر شد: اشتیاق به سفر هوایی قبل از این آزادراه زیاد بود، ولی اکنون ترجیح می‌دهند از این مسیر راحت و با دسترسی آسان تردد کنند.
وی در بحث ایمنی راه‌ها اذعان داشت: مجموعه راه‌های گیلان از استاندارد ایمنی برخوردار هستند و گروهی نقاط پرحادثه استان را بررسی می‌کنند تا مشکلات برطرف شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول