اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اراک؛

بزرگراه امیرکبیر مشکل ترافیک اراک را حل می‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار اراک گفت: با اجرای بزرگراه امیرکبیر حد فاصل میدان ولی عصر تا پل فرنگی بخش عمده‌ای از مشکلات ترافیکی شهر اراک برطرف خواهد شد.

بزرگراه امیرکبیر مشکل ترافیک اراک را حل می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک، سیدمرتضی میری در نشست شورای ترافیک استان مرکزی اظهار داشت: احداث این بزرگراه در سال جاری کلید خورد و هم اکنون این پروژه با سرعت خوبی در حال اجراست.
وی با اشاره به تصویب طرح جامع ترافیک تصریح کرد: با ابلاغ این طرح و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در یک برنامه میان مدت، و درازمدت  می‌توان مشکلات ترافیکی شهر را به حداقل رساند.
شهردار اراک یکی از راهکارهای مناسب برای حل مشکل ترافیک شهر را همراهی مردم در مسائل ترافیکی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دانست.
میری با اشاره به اینکه ستاد آموزش و ارتقای سطح ترافیک و آموزش ترافیکی یکی از موضوعاتی است که حوزه امور اجتماعی استانداری پیگیر آن است، ادامه داد: با توجه به این که شهرداری یکی از ارکان اصلی شهر است، نقش موثری در این راستا بر عهده دارد.
وی تصریح کرد: در کنار ارتقای سطح فرهنگ ترافیک باید یک‌ سری اقدامات سخت‌افزاری توسط حوزه ترافیک شهرداری صورت پذیرد تا مکمل یک‌دیگر شوند و مشکلات شهر اراک را حل کنند.
شهردار اراک ‌تامین پارکینگ‌های طبقاتی را از برنامه‌های شهرداری در راستای رفع مشکل ترافیک دانست و خاطر نشان ساخت: تامین پارکینگ‌های طبقاتی در دستور کار امسال شهرداری قرار گرفته و در حال حاضر در حال پیگیری است.
 رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: اگر بحث معضلات ترافیکی به صورت تخصصی در این کارگروه‌ها مورد بحث و بررسی قرار بگیرد در ‌حل معضل ترافیک موثر خواهد بود.
حسن احمدی افزود: در حوزه ترافیک قوانین، علایم راهنمایی و رانندگی، سخت‌افزار و بسیاری از ابزارهای دیگر وجود دارد، اما مشکل اصلی و اساسی در این زمینه مشکل فرهنگ است.
وی تاکید کرد: در بحث اصلاح فرهنگ ترافیکی لازم است آموزش‌های شهروندی را از خانواده‌ها آغاز شود.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول