اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بروجن در مجلس:

آموزش نیروی انسانی اشتغال پایدار ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین عامل برای توسعه در تمام فعالیت‌های اقتصادی به‌‌ویژه صنعت، اهمیت دادن به آموزش نیروی انسانی است.

آموزش نیروی انسانی اشتغال پایدار ایجاد می‌کند
سیروس برنا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به اینکه معیار رشد اقتصادی یک کشور با تولیدات آن محاسبه می‌شود، این تولیدات نیز وابسته به چند فاکتور مدیریت مناسب، سرمایه‌گذاری مناسب، داشتن فناوری و تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز و نیروی کار آموزش دیده است.
وی نیروی کار آموزش دیده را مهم‌ترین معیار در توسعه تولیدات برشمرد و گفت: تأمین فاکتورهای ایجاد بسترهای تولید بدون در نظر گرفتن عامل نیروی کار آموزش دیده به هیچ وجه نمی‌تواند رشد اقتصادی یک کشور را محقق سازد.
برنا خاطرنشان کرد: در واقع تمامی کشورهای توسعه یافته با سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تامین نیروی کار آموزش دیده توانستند به رشد اقتصادی برسند.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برهمین اساس کشورهای در حال توسعه با آموزش نیروی‌های مورد نیاز صنعت، خدمات، کشاورزی و غیره و پس از مرور زمان به تدریج فناوری و باقیمانده نیازهای خود را می‌توانند تامین کنند.
وی شکل‌گیری سازمان ملی مهارت را کمک شایانی به تربیت نیروی انسانی ماهر در کشور دانست و گفت: مسئولان باید برای تحقق اهداف پیشرفت اقتصادی و صنعتی و کشاورزی کشور هماهنگ و متحد برای یاری به آموزش‌های مهارتی همکاری کنند تا با یک برنامه‌ریزی اصولی مملکت را به سمت پیشرفت آموزش‌های مهارتی سوق دهیم.
برنا در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی، گفت: همچنین سال 90 از سوی دولت سال اشتغال نامگذاری شده است، برهمین اساس باید اشتغال پایدار با حضور نیروهای آموزش دیده ایجاد شود.
وی افزود: با سرمایه‌گذاری مناسب دولت و بخش خصوصی و همچنین اصلاح فرایندها و ساز و کارهای مناسب، بسترسازی زمینه حضور بخش خصوصی توانمند از یک سوی و آموزش نیروی کار مورد نیاز برای به حرکت در آوردن موتور توسعه کشور تسریع بخش حرکت قطار توسعه ایران خواهد بود.
برنا تاکید کرد: مهم‌ترین عامل برای توسعه در تمام فعالیت‌های اقتصادی به‌‌ویژه صنعت، اهمیت دادن به آموزش نیروی انسانی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول