اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر کرمان خبر داد:

اختصاص خیابان شریعتی کرمان ویژه عابران پیاده

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون فنی و مهندسی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: با توجه به اینکه حقوق عابران پیاده در طرح‌های ترافیکی در نظر گرفته نمی‌شود، اختصاص یک خیابان برای عابران امری لازم و ضروری است که خیابان شریعتی بهترین گزینه برای این امر است.

اختصاص خیابان شریعتی کرمان ویژه عابران پیاده
سیدمظفر داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: موضوع ترافیک به عنوان بخش مهمی از زندگی امروز امری بدیهی و لازم برای هر شهری است، اما مدیریت ترافیک و بحث روان‌سازی آن در کشور ما به صورت معکوس اعمال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: محوریت مدیریت ترافیک عابر پیاده است، نه خودرو، اما در این زمینه در کشور ما خودرو در اولویت قرار دارد و حقوق شهروندی و عابران پیاده در نظر گرفته نشده که عریض شدن هر روزه خیابان‌ها و کوچک شدن معابر عمومی و پیاده‌روها خود حاکی از این موضوع است.
عضو شورای شهر کرمان تصریح کرد: ترافیک تنها یک معضل نیست، بلکه می‌تواند به عنوان شریان ارتباطی به مانند یک جریان سازنده اقتصادی نیز عمل کند.
داوری بیان داشت: این مهم در صورتی امکانپذیر است که علاوه بر رعایت استانداردها در اعمال قانون، طراحی و اجرای راه‌های مواصلاتی شهری مانند پل‌های روگذر و عابر پیاده نیز از استاندارد و حجم لازم از نظر تعداد برخوردار باشد.
نایب رئیس کمیسیون فنی و مهندسی شورای اسلامی شهر کرمان افزود: در حال حاضر شش پل روگذر در برنامه شورای شهر کرمان برای روان شدن ترافیک شهری با مبلغی بیش از 42 میلیارد تومان در معابری که گره کور ترافیکی وجود دارد در نظر گرفته شده است.
داوری عنوان کرد: بلوار سیدی، میدان ابوذر، چهارراه جوپاری، باقدرت، بازرگانی و کوثر از جمله این طرح‌ها هستند.
وی ابراز داشت: علاوه بر این طرح‌ها پل روگذر چهارراه احمدی با پیشرفت 90 درصدی با مبلغ بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون تومان در حال احداث است.
داوری خاطرنشان کرد: با وجود برنامه زمان‌بندی یک ساله که از 20 دی‌ماه سال گذشته آغاز شده است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه جاری یعنی زودتر از موعد یک ساله به اتمام برسد.
وی در زمینه نیازمندی شهر کرمان به پل‌های روگذر گفت: 30 پل روگذر نیاز ترافیکی شهر کرمان است که اهمیت اقتصادی ویژه‌ای را نیز از لحاظ روان شدن ترافیک و کم شدن حوادث مالی و جانی دارا هستند.
داوری بیان داشت: اما باید یادآوری کنم که ساختن پل روگذر ویژه ترافیک خوردروها به تنهایی نمی‌تواند، صرفه اقتصادی و نیز تأمین آسایش و امنیت روانی شهروندان و کاهش حوادث را در پی داشته باشد.
وی در این زمینه اذعان داشت: اجرای طرح‌های پل‌های مکانیزه عابران پیاده و نیز سهل و آسان کردن رفت و آمد شهروندان با آرامش و بدون حضور خودروها حداقل در یک خیابان از مواردی است که در دنیای امروزه امری کاملا بدیهی و مسلم به شمار می‌رود.
داوری عنوان کرد: لازم است در شرایطی که کرمان داعیه کلان شهر شدن را دارد، حداقل ساختارهای نوین شهری را دارا باشد.
عضو شورای شهر کرمان در پایان خاطرنشان کرد: ساخت و احداث یک پل، بار ترافیکی را کم نمی‌کند بلکه به روان شدن ترافیک و کم شدن حوادث جانی و مالی کمک می‌کند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول